tisdag 27 juni 2017

Många föräldrars dröm!!!

Igår var det dags igen att starta maskineriet för en ny arbetsvecka.Igår hade jag faktiskt en sådan känsla att det skulle ha varit skönt att bli hemma.....nämligen resten av gänget åkte igår på 4 dagars mini semester till Björneborg och därifrån vidare till Powerpark.

Det skulle ha varit så skönt att få vara hemma helt ensam...sova hur länge man vill,tyst tyst tyst oj vad det skulle varit skönt för örona,inga måsten att laga mat åt någon osv ..listan kan bli hur lång som helst.

Tror det är många föräldrars dröm att få vara helt för sig själv och bara ha sin egen tid och inte alltid måste dela sin egen tid med hela familjen.Hemmet skulle hållas så fint och städat då man plockar undan....då resten av gänget är hemma så svänger man bara ryggen till så är det lika som det var före städningen.

Ett ekorr hjul som aldrig verkar sluta snurra....ibland känner man sig som en piga i sitt eget hem.Men som sagt har jag turen att ha råd att resa och då tar jag ibland en "laddabatterietmammasemester" som betyder att jag far iväg helt ensam för en vecka eller längre och bara rår om mig själv.Har poenterat det många gånger att jag älskar att bo på hotell och då man reser ensam så är det så skönt att bli uppassad och bara lata och njuta.Älskar och gå på frukostar där allt gott är uppdukat,älskar att gå ut och äta där du blir serverad och varken behöver tänka på att plocka bort eller diska,älskar att bara gå runt för mig själv i affärer och helt i min egen takt m.m

Men har ju skrivit förut av vi brukar göra olika resor ...familje,på tumis och ensam resor....detta passar vår familj perfekt.

Tror nog också åldern sätter sina spår ...är inte direkt en ung småbarnsmamma...i den här ålder har ju många sina barn stora och utflygna från hemmet och har massor med egen tid.....därför är jag säkert super lycklig ibland då jag kan fly på mina egna resor och nolla allt.

Egentligen är jag ju på resa denna vecka fast jag är på jobb... Åbo- Stockholm många gånger...och egentligen blir jag nog uppassad här också ...färdig mat varje dag och behöver inte diska...skönt!!

Inte har jag något att klaga...nu skal jag på jobb och serva mina gäster i Spa...hej svejs.


Viking Grace here I come





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar