torsdag 17 augusti 2017

Seniorer

Vill man känna sig ung fast man redan uppnått den magiska +50 åldern  då har jag ett tips.Man skall hålla sig tillsammans med sådant gäng som redan uppnått +75 då kan man garanterat känna sig ung....jag var idag yngst på gårdsfesten.

Körde farsgubben till Lehmusvalkama på gårdsfest och jag blev själv med där och lyssna på trubaduren och snusade runt lite och kollade upp denna mysiga seniorplats.En massa glada seniorer var på plats och farsgubben verkade trivas.Dom har allt från mat till simning till vänklubbar till dans till stjätnartister som kommer dit och uppträda och en massa annat skoj där....det blir nog bra då hösten kommer och jag för farsgubben dit och träffa nya vänner.

Efter gårdsfesten blev farsgubben hos oss och jag och J hoppade i bilen för att köra ut till landet ca 86 km för att sköta vår följande senior Majsakatten.Hon har nu varit där och får njuta av att vara ute och inte behöver sitta instängd i en lägenhet här i Åbo.Men som sagt skötare fattas så nu pendlar jag från Åbo till Kimitoön och ser att allt är ok och att hon har mat osv....men tycker så synd om att ha henne ensam där.Hon saknar ju också sällskap som vi människor.Tack till er som var och gav mat åt henne häromdan ni vet vem jag menar.
Skall åka dit igen innan jag far på jobb ....men som sagt inte går det i längden och pendla här emellan för att ge henne mat och hålla henne en stund sällskap.

Nu då vi fått gammel senioren papsen hit ...så nu har vi då Majsa kvar där på ön som vi får fundera på .....men jag vet att allt har en mening och det ordnar sig på ett eller annat vis.

Sen finns där ju hos papsen allt mellan himmel och jord och J älskar och söka och fynda då han är hos moffa.....så idag kom han hem med ett par persiska mattor som han blev överlyckliga av då han hitta dom.Så nu har han nya mattor i sitt rum.
Ou nou säger jag tyst för mig själv och tycker dom är fula som stryk.Men dom är ju i alla fall granna och piggar upp då vi har en mörk höst framför...så hoppas J kommer att vara pigg och glad hela hösten då han får tassa på sina persiska mattor!!

Själv har jag blivit helt fötjust i Iittalas Festivo ljusstakar och fick med mig några av min mamse då vi träffade henne idag...tusen tack!!Så nu skall jag försöka få ihop flera olika längder.Finns det nån som säljer för en passlig peng så köper jag gärna.



Här njuter vi av eftermiddags kaffe :)

P1 bussen för seniorer kommer riktigt till dörren...superbra!!

Fint dekorerat på gården



Trubaduren :)

Höstvy från Kimitoön

J älskar sina nya mattor

Jag älskar dessa som jag skall börja samla på !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar