tisdag 16 januari 2018

Välkommen ledighet

Så är vi då halvägs in i januari på det nya året 2018 och idag har jag mitt arbetspass över....välkomme ledighet.Har inte sett dagsljus på en vecka så jag får väl sitta med solbrillorna på ett par dagar innan ögona vänjer sig.Det skall bli roligt att få se människor igen efter att åtta nätter knappast sett någo folk alls.
Kanske jag bli på Åbo torg ett par timmar och pratar med alla som kommer emot innan jag tar bussen hem.Men då jag kom ut i den kalla blåsten så visste jag nog att jag ville hem så fort som möjligt ...fy tusan vad det var kallt.

For en timme och sova i morse efter jag slutade nattskiftet och sen fick jag åka med en arbetskompis in till Åbo ...sen tog jag bussen från torget och efter det har jag hållit på och fixat här hemma så det känns fräscht,rent och mysigt.Allt byke har jag tvättat och så skall jag byta rena lakan i sängen och sen blir det bastu.Kommer att sova som en liten gris i dom rena lakanen efter att jag bastat.....oj vilken härlig avslutning på arbetsveckan.

Lovar att ögonen nog börjar kännas lite trötta efter att jag kört ett helt natt arbetspass och sen fortsatt greja för full här hemma men nu har jag ledigt ända till måndagen så nog skall jag piggna till förrän jag skall på jobb.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar