söndag 25 februari 2024

Ett super fint minne för livet

 Tänk att det redan gått 9 år sen vi gifte oss i Las Vegas och minns den dagen som igår. Det var en så otroligt rolig upplevelse och så tänker säkert alla om sina egna bröllop. Det som är kul när man gifter sig är att man får precis planera det i sin egen stil och man vill ju att den skall bli så bra som möjlig och att man skall minnas den med glädje för alltid.




Varför vi valde att gifta oss i Las Vegas var att vi fick det kombinerat som bröllop och familje bröllopsresa och istället för att bjuda in en massa gäster och fundera vem vi skall bjuda och var man skall dra sträcket så slapp vi enklast undan så här och det blev ett så härligt bröllop precis i vår stil. 





Lovar att vi hade ett riktigt Mikko och Lissu bröllop....äventyr, romantik, glamour, lycka, familyfun och limousin förstås. Blir lika pirrig i kroppen än idag som för 9 år sedan då jag går igenom mina foton. Hoppas kunna fira vårt 10 års jubileum just i Las Vegas nästa år för som ni redan vet vid det här laget så får jag aldrig nog av den staden. Älskar Las Vegas pulsen och allt som den staden bjuder på. 



En stad som hela tiden växer och det byggs hela tiden något nytt , nu senast då jag var där på hösten så fick jag se den omtalade Sphere live och det var en syn för ögat kan jag lova. Sen var jag in i det nybyggda hotellet Resort World där finns världens största Hilton hotel och första gången Hilton-varumärket  har tre fastigheter i ett komplex.

Nu i december öppnades ännu ett nytt hotel Fountainebleau, ett hotell med 4000 rum så ni kan förstå att det inte är något litet hotell dom byggt. Men detta hotell har en lång historia, det har varit under byggnad över 20 år. Om ni vill läsa mera om det så hittar ni det på google.




Skulle gärna bo på det hotellet nästa gång jag/vi far till Las Vegas eller kanske jag väljer Hilton där vi firade vår bröllopsnatt. Men skulle helst bo på något annat för har på min bucket lista att bo på en massa olika hotell i Las Vegas så därför försöker jag alltid välja något jag inte bott på förut då jag far dit.






 Detta foto tog vi då vi var uppe i tornet på Hotell Stratospher...nuförtiden bara  Hotel Strat.

Skulle redan i morgon kunna flyga till Vegas  men det blir det nog inte för nu börjar min arbetsvecka och då är det bara snällt att jobba på som fan för det kommer säkert vara massor med passagerare då det ännu är sportlov men som sagt jag får lön för att jag är här och det betyder att jag kanske i någon skede kan boka min efterlängtade Las Vegas resa.

Som vanligt lägger in en massa foton från vårt bröllop i detta inlägg för att fira vår dag, en del har säkert sett dom till lust och leda medan en del aldrig sett dom förut. Så här får ni se bilder från en av våra bästa dagar i vårt liv.






Efter att vi firade bröllopet 3 dagar i Las Vegas så var det dags att åka tillbaka till Californien och där  hade vi middag på Teemu Selännes restaurang i Laguna beach åt våra amerikanska kompisar.






Hade lagat små "näverkorgar" av kartong som jag fyllde med finskt godis och bröllopstårtan ville jag ha också ha med finskt tema så det blev en björk med våra initsialer inristade i den. Visade en bild åt konditorn på Selänne steak restaurangen och så fixade dom en sådan och vi var jätte nöjda.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar