torsdag 15 februari 2018

Himlen fick igen en ängel

Semesterglädjen byts ut till sorg...igen ett bevis hur hastigt allt kan ändras.Himlen har igen fått en ung ängel som borde fått vara kvar här länge ännu.

Igår kväll kom det mera och mera nyheter om skolskjutning i Florida och så började jag kombinera skolnamnet och platsen där våra vänner bor och så började jag googla runt.....och kom fram till att det är samma skola där deras äldste son går.Minns inte om han yngre också går där.

Följde med jätte länge då Iltasanomat hade live uppdatering så innan jag for och sova så var där två som blivit skjutna...men i morse då jag vaknade var där 17. Nu började hjärta klappa och en oro gnaga i kroppen och tusen frågor angående våra bekantas pojakar snurrade i huvudet.I sånahär tillfällen är nog sociala medier mycket bra...man kan följa med läsa ,ha kontak hela tiden i realtid....och fick nu för ca en timme bekräftat det som jag innerst inne hoppats att jag inte behövt läsa.

Våra kära vänner...deras son.. den glada härliga Nick är ett av offren i skolsjutningen.Finns inga tårar kvar som jag gråtit....tänker på er mina kära vänner i Florida.

Inge en gång har jag fått bevisat....njut av stunden...det kan vara över snabbare än man tror.

Sen lite över ett år tillbaka har jag bokat vår semester resa Florida kombinerat med Karibienkryssning och på måndag flyger vi till Florida...men måste nog erkänna att den riktiga semestglädjen är nog borta efter denna nyhet.

Men vi skall göra vårt bästa av denna resa som jag bokat  och försöka glädja oss över det härliga vi får vara med om.Redan det att få byta ut vinter mot palmer ,turkost vatten och en massa fina karibiska öar gör att jag ser glädje i sorgen.

Nick var en otrolig duktig simmare så vi skall hedra hans minne med att försöka simma så mycket vi bara hinner på vår resa....plaska i dom fina simbassängerna på Harmony of the Seas och simma i det turkosaste vattnet jag sett på St Marteen ,Puerto Rico och Haiti. Mellan alla tårar som kommer att rinna på denna resa så kommer vi också försöka hitta skrattet och minnas Nick vår vän med glädje.

Nu tycker jag "liemannen " rör sig lite väl nära vår familj  hela tiden och låter oss inte alls pusta ut mellan alla sorgliga nyheter som når oss. Men det är väl någon mening med allt det får väl inte finnas bara glädje i en människas liv.


Till slut vill jag säga Vila i frid vår kära vän Nick  och till alla andra offren som dog igår i skolsjutningen i Florida. Varma kramar till alla dom som berörs av denna tragedi.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar