torsdag 19 september 2024

Dags för er att börja gissa!!!


Nedräkningen till Halloween har redan börjat för mig fast den är först 31 oktober men det är mycket som skall förberedas och nu lägger jag ett sk favorit i repris inlägg i samband med att Halloween närmar sig. En del har säkert sett dessa foton tusen och åter tusen gånger men Halloween är alltid Halloween för mig och kommer alltid så att vara. Sen har det kommit en del nya följaren som  säkert kan tycka det är roligt att se hur en riktigt Halloween hysterisk Lissu går all in då det gäller Halloween!!




Här är lite genom åren hur jag varit utklädd på Halloween afton. Har inte alla år klätt ut mig men försöker så gått det går hitta på någon ny Outfit ( klädsel) varje år. Syr oftast alla mina Halloween dresser själv.















Försöker fira Halloween i Usa om jag bara har möjlighet och har fått vara med om ett x antal Halloween firanden i Usa, minns inte mera ens hur många. Mina kidz har också fått uppleva en del Halloween firanden i Usa ,vi har gått runt på Trick or Treat med våra kompisar där och vi gick inte ens långt så var redan kassarna fulla med godis.





Har firat Halloween i Usa på olika ställen som tex i ungdomen var jag med kompisarna på ett Halloween party i LA, sen har jag varit på olika nöjesparker som tex Universal studios ( HorrorNights) ,Knotts Berry farm (Scary evening) , Disneyland och där var tema anpassat för familjer och inte lika scary som i Universal studios.




Detta foto är taget på Universalstudios och det harmar än i denna dag varför inte jag också tog ett foto med Mikael Myers för Halloween filmerna är absolut mina stor favvon. Om jag minns rätt så var det till klockan 18 barn fick vara på Universal då det var Horror Night och efter det blev åldersgränsen 15 år så kidzena fick vara hos våra kompisar föräldrar då vi andra for och fira Scary nights. 

I Usa börjar dom redan i September med att öppna dessa scary teman på nöjes fälten och så har dom detta Halloween tema ca i månad. 

Sen dekorerar folk sina gårdar och i fjol tog min kompis Pernilla med på en rundtur då vi körde runt och såg då folk hade dekorerat sina gårdar till max. Det är folk som har anmälat sig med till en Halloween tävling och sen får dom olika priser för bästa dekorationen. Nedanför kan ni se lite hur de kan se ut då man går runt. Alltså har aldrig förut sett så häftigt dekorerade gårdar där går dom all in! Där är både ljud och en massa ljus effekter som gör det ännu häftigare dessa dekorationer plus att en del av dessa dockor rör på sig...coolt!!

Tack Pernilla för att tog med mig på en av dom bästa rundturerna i Californien, jag gör gärna om det igen någon Halloween då jag kommer till Californien.














Pernilla sa att dom också gör det till julen en samma tävling att folk dekorerar sina gårdar och så delas det ut olika priser för bästa dekorerade gårdar. Sen någon gång då jag är pangis så skall jag försöka vara hela december i Usa och åka runt och se på alla dessa fina juldekorartioner. 

Dom brukar rätt tidigt börja förbereda inför julen där att i fjol då jag var där Halloween tider så direkt när det var över så var det nog redan fullt med juldekorationer i affärer osv. Men det är nog först i slutet av november som dom brukar ha sina jul öppningar och ifjol såg jag då Pernilla var upp till Beverly Hills och såg på deras juldekorationer. Säger bara OMG  där var det julpyntat till max kan jag lova. Så det är på min bucket list att få åka runt och se på en massa fina jul dekorationer där. 

Men som sagt tillbaka till Halloween i fjol 2023 firade jag själva Halloween kvällen med att vara på Katy Perrys konsert i Las Vegas. Halloween dekoreringen i Vegas var väl inte något speciell men folk var nog utklädda och säkert ordnades det en massa olika Halloween partyn runtom där. Året därpå 2022 var vi hela familyn på Karibien kryssning med Allure of the Seas och där lovar jag att stämningen var på top på själva Halloween kvällen. Allt var så superfint dekorerat runtomkring på fartyget, en massa olika Halloween program som avslutades med en stor Halloween parad på Promenade deck 5.











Alla matsaler var dekorerade med pumpor, maten och efterrätterna var också i Halloween tema så en sådan Halloween kryssning vill jag absolut göra igen någon gång.



Om jag inte varit  i Usa på Halloween så brukar jag dekorera vårt hem och trissa upp Halloween stämningen till max. Nedanför ser ni mina dekorationer hemma genom åren.


Fyllde upp dom här med en massa tidningspapper och ni kan gissa ibland hur skrämd jag blev då jag for till köket och såg dessa typer sitta i vardagsrummet







 
Detta hus är egentligen ett pepparkakshus som jag dekorerat med
 Halloween tema.








Sen har jag förstås jobbat flera Halloween kvällar och då har det inte varit något speciellt. Nu håller jag på att planera min Halloween outfit för detta år 2024 och börjar så gott som ha temat klart. Har funderat och velat mellan 2 olika teman på min dress men nu börjar jag nog så gott som ha det klart vilken av dom jag väljer. Mera berättar jag inte för tillfället vad jag kommer att vara i år men lovar att ni nog kommer att få se bilder.

Var jag kommer fira i år säger jag inte heller ännu men ni får nog gärna gissa var ni tror jag kommer fira.

Om vi säger som så att nu får ni gissa hur många gånger ni vill var ni tror jag firar i år och om det kommer ett mitt i prick rätt svar så vinner den personen en Godis påse till Halloween av mig.

Så nu allihopa skriv och gissa, sen får ni nog också gissa vad ni tror jag klär ut mig till i år om ni vill men själva tävlingen är alltså VAR/STÄLLET är som jag kommer fira Halloween2024!! Är där flera som gissat rätt så drar ja lott , så den 1:a oktober meddelar jag om där fanns någon som gissade mitt i prick ( det skall vara exakt rätt för att jag skall godkänna svaret, men kanske det kommer en liten bonus godis påse om någon är nära)

Lycka till och nu är det bara att låta fantasin flöda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar