onsdag 7 november 2012

Flytt kaos....




...det har det verkligen varit nu här hemma.Som jag nämt på FB så har vi då flyttat...köpt en lägenhet i ett höghus(4vån) och vi hade turen att lägenheten är på marknivå..känns lite som man skulle bo i radhus.Vi bodde förut i radhus..men hyran  blev bara högre o högre (vi hade en trea och hyra på 875e:((Så vi tyckte det var bättre att köpa eget!Jag skulle gärna ha flyttat till radhus men då man jämförde prisen så va det dubbelt upp...kanske nåttag senare det dyker upp nån mysig radhuslägenhet för ett bra pris;)Nu får jag ju va nöjd me billigare boende som i sin tur kanske ger lite möjlighet att få några extra  USA resor;)))Det som jag absolut saknar mest i denna lägenhet är ju BASTU!!!Gemensam bastu finns..men jag e ju inte den som bastar 1tim..utan kan ju basta i måååånga timmar och hatar att vara tidsbunden...typ bastu fredag kl20....när jag kanske skulle villa ha bastu lördag kl23.00:))Helst skulle jag villa ha bastu alla dagar...Ja vad mera ...kassar,lådor,påsar..lite remont kvar...med andra ord kaos har vi här hemma...men nog börjar vi se ljuset i tunneln..köket börjar va klart ..se har vi ett rum kvar som skall målas o lite fixas o sen sakerna i skåpen ...så börjar de nog vara så gott som ok...får ju i alla fall julstädat i go tid;))I allt detta kaos så har jag fixat med K en klassträff(vi hade super roligt),så har det varit jobb,2 små kidz som skall ha sin uppmärksamhet  och nu i kväll en super härlig avslutning på detta kaos....jag skall till Helsingfors o njuta av sång,dans o show  (Jennifer Lopez konser).Sen en super stor kram till min käre sambo som verkligen slitit från moron till sena kväll..han e guld värd!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar