torsdag 29 november 2012

Läste...

En av mina favorit julsånger!

Julstjärna 2012 made by me;)

Lingonrisen äkta,lingona konstgjorda..men fint ändå...

Visst skulle jag kunna tänka mig fira julen här..oj att få simma i det turkosa vattnet på julaftonen..hoppas julgubben läser min önskan;)))
...häromdan en artikel om folk som inte ens vill gå in i butiker nu så här före  julen...pga att dom blir helt stressade av all julmusik,julsaker,julmat..m.m....Visst har de kanske blivit lite stort med hela den här julruliansen som redan börjar i september...men jag försöker ändå hitta den rätta julstämningen...me pepparkaksdoft,glögg,julmusik, tända ljus och att få pyssla o greja...och nog stämmer det väl till en viss del att när de finns små kidz i hemmet så blir det kanske ännu mera stämning...de räcker med att se deras ögon hur dom tindrar då man nämner ordet: Tomten;)))Själv står man ju och nästan gap skrattar då man  står o ljuger åt sina kidz om "lill nisse"som smyger omkring o ser att alla barn e snälla...min lill kille va ju helt me på noterna häromdan och såg lill nisse därute breve bilarna med röda tomtluvan på...kallas de typ att hjärntvätta då ungarna börjar se tomtar;))))Men visst brukar vi vuxna väl ibland kunna se dom små gröna eller hur;))))Nåja nog om det...julen kommer ju oberonde om vi vill eller inte....och tur e ju det att vi alla får fira den hur vi själva vill(nästan)...visst finns de väl sådana som helst sku fira hemma.. men av gammal tradition så ska de rusas runt hos hela släkten...då kanske det sku vara bra att ett år fira så som man SJÄLV vill.Har några år nu firat hemma med familjen,.. så behöver man  inte släpa alla paket från plats A till plats B och sen se till att man får allt med sig hem;))Fast jag som sagt älskar o pynta o mysa så här inför julen ...så skulle jag inte tacka NEJ om julgubben ringde o frågade om jag o familjen skulle villa fira en"Julkväll på Hawaii;)))Ha de bra och en mysig lilla jul till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar