tisdag 13 november 2012

Ser ljuset...




....i tunneln...eller som jag läste då jag hitta en bild...."Var inte alltför optimistisk..ljuset i tunneln kan vara ett tåg;)))))Hehe!!Nåja i alla fall börjar vi få riktigt mysigt och börjar redan känna mig hemma i vårt "Snowcastle".Har flyttat mycket  i mitt liv och har lätt att inreda mitt hem så att jag får känslan ..wow här trivs jag.Visst e de ju som sagt jobbigt att flytta..men sen e de ju en annan fördel att man får lite omväxling..alltid roligt me nytt hem(detta e ju en äldre lägehet  som vi remonttat) och lite förnyande i hemmet.Detta kommer absolut inte vara mitt/vårt sista hem....sen när kidzen blivit stora så kommer vi inte o behöva så här många rum..då blir de väl o söka sig till ett mindre mysigt krypin;))Måste säga att visst saknar jag min lilla bakgård från då vi bodde i radhus...men måste åxå medge att jag e lite förbannat glad att i år så kan man lugnt sitta o njuta över en kopp kaffe då gårdskarlen skottar snö därute....bara o sjunga "Let it snow let it snow let it snow" med ett leende på läpparna;))Som sagt hemmet är mycket i vitt och fast jag har små kidz o katt så har färgen inte varit till någo problem;)...Barnens rum blir färgrannare än de övriga rummen... lill killens rum blev super coolt (tema brandstation;)))Köpte för ett par år sen en branbilsvånings säng åt honom...o nu blir då färgerna i hans rum ...rött,vitt o svart(inte det traditionella blåa killrummet.)..Köpte en grann röd hylla från ikea ..passar perfekt!!Ska lägga in lite bilder sen då jag har allt klart i hans rum;))Tjejen kommer o få det traditonella ros/vita prinsess rummet..tror alla i hennes ålder vill ha prinsesstema...ännu i min ålder skulle man ju ibland  villa vara prinsessa...lite bling bling;))))Så nu vet ni alla läsare att det går framåt och snart kommer de vara såååå mysigt här hemma me en massa  härliga julpynt,doft av pepparkakor o glögg...de blir ju för tusan lilla jul snart;))) Kramar från "Snow Queen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar