lördag 10 augusti 2013

Familje party=Kräftkalas!!


Älskar att ordna kräftpartyn..gillar att käka kräftor i goa vänners lag..med snaps och sång...men åxå jätte mysigt att sitta  med familjen samlad och mysa tillsammans.Nuförtiden är det så sällan man alla är samlade.... så dessa stunder e guld värda:)Som jag skrivit tidigare i dessa tider med skiftes jobb,små kidz,vardagens alla måsten,hobbyn,sin egen tid m.m så e det nog många familjer som går på högvarv....så därför borde man mera kunna njuta av den tid man alla kan vara tillsammans....så ikväll ska vi verkligen lyxa till med en familje fest...kräftkalas.Kidzena älskar då jag fixar och dukar och pyntar...och dom får vara mina små hjälpredor(stjälpredor ibland;))Min lill kille brukar ofta säga ..."oj mamma ..snart e de jul och vi får äta skinka o du lagar fint på borde":))Roligt att nån uppskattar mitt engagerande;))Och han älskar ju kräftor den lill rackaren....själv skulle man ju absolut int ens ha smakat på en kräfta då man var liten...så där får jag en trogen kräftparty kompis:)))Visst e det mysigt me traditioner enligt årstider och det är ju så supermysigt att bränna ljus då kvällarna börjar bli mörka.Nu skall jag börja duka och fixa till inför kvällens party...återkommer senare med lite foton!!Alla som ikväll skall på kräftkalas ...fira ordentligt och sjung så ni är hesa....så i moron då ni vaknar med huvudvärk och ni inte får ljudet fram då vet ni nog fan att ni varit på en sjujävlars kräfthippa!!Tur att jag firar med familjen så vaknar jag i moron pigg o kry+ att en del av family medlemmarna skall på jobb.. så inget vrålande och skålande här inte(kanske pikilite;)))Trevlig lördag åt er hela bunten!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar