fredag 23 augusti 2013

Lugnet efter stormen...

Lugnet....

...efter stormen!!!
Why can´t it be summer always????
..så känns det verkligen nu då vardagen börjat.Har ett otroligt lugn i kroppen...man kan säga att jag njuter.Visst e ju sommaren MIN bästa årstid men det betyder åxå att då de e sommar så är det så mycket som skall göras på en kort tid så man hinner inte njuta (om jag skall vara ärlig).Man lever ju nästan hela sommaren kappsäcksliv;)Fullt upp med att fixa i stugan,fullt upp med att få hemmet i skick,fullt upp på jobbet...sommaren=fullfart!!Sen skall det ju besökas lite plats
er där kidzen trivs(badstranden,Särkäniemi..m.m)Plötsligt e hela den ruliansen över på några månader och så har vi vardagen här och hösten kommer smygande.Nu e då kidzen i skola,förskolan och jag har min EGEN tid....det känns faktiskt skönt efter en hektisk sommar.Vill ju att sommaren skall var längre så att inte allt skall hända på typ 2 månader...men by the way....snart har jag ju 3 veckor sommar igen(om något glömt eller missat det;)))Resan närmar sig(J kommer att att försöka uppdatera  varje dag från sunny  Cali så du skall absolut följa med min resa via bloggen..spola minnena tibax då du själv va där;)Ja denna vecka har jag som sagt haft bara för mig på dagarna...har inte kanske riktigt ännu kommit igång med allt va jag vill göra..först på listan blir nog städning o röjning av alla skåp..där vill jag ha ordning o reda;)Sen har jag ju en massa roliga saker som jag väntar på ..resa,konserer o andra roliga häppening...och hemma skall jag börja pyssla och virka mina härliga bakelser(bara o säga till om ni vill köpa för en liten peng;))Så inte kommer tiden bli lång på mina lediga veckor;)Och e de nån som är på väg till Åbo så hinner jag nog åxå bjuda på kaffe..bara och dyka upp dom veckorna jag e ledig:))))Njut nu ännu av de fina vädret för snart e det över och sen börjar gänge gnälla att det e kallt...själv gnäller jag redan..de va ju så förbannat svalt i morse(för mig i alla fall).Why can´t it be summer forever????

1 kommentar:

  1. jee, ska bli rolit att följa me din resa ti wonderful cali! :)

    SvaraRadera