tisdag 16 april 2013

Idag är det med sorgsen stämning jag skriver detta inlägg med tanken på vad som hänt i Boston:( Stackars lilla pojke som stod och väntade med glädje på sin pappa som skulle komma i mål och fått ge honom en stor kram...och plötsligt Booom och så var denne lille pojkes liv slut och de va i ställe pappan som fick ge en sorgekram till resten av familjen...så hastigt kan livet ändras.Tänker på alla andra skadade som nu ligger utan ben ,armar och andra skador och får starta om ett helt nytt liv.Får säga som dom säger i Usa(och en fras som min en kompis  M hatar)...GOD BLESS AMERICA<3 (I mina tankar trodde jag lite att ett bra offer för ett terror dåd kunde ha varit den nya lyxkryssaren som kommer att fara på sin första kryssning från New York efter 16 dagar..one never knows,,men hoppas den hålls flytande).Samma år träffade min karl så skulle han just springa sitt första marathon lopp och efter det sprang han ännu ett Stockholm maraton och ett Paavo Nurmi halv marathon i Åbo...men nu har han helt lagt av springande..vem vet om hans intresse hade fortsatt om han kanske själv varit med igår i Boston och sprungit.I fjol då jag var i California så råka det vara Los Angeles marathon.Nog om denna tragedi....för övrigt e allt super bra med mig...ibland undrar man får det kännas så här bra ..att när kommer de någo bakslag...men som sagt nu njuter jag fullt så länge de varar.Trivs otroligt bra på mitt jobb(viking Grace)..mycket jobb och hård takt...men passar mitt tempo och som sagt den förbannade sköna lediga vecka som man har att se framemot;))För tillfället ligger jag på soffan med kissan Majsa och myser ...bloggar,läser bloggar, surffar runt på nätet och kollar resor m.m....får verkligen tiden att gå.Det e så skönt första dagen efter arbetsveckan att bara få ladda sig själv i lugn o ro...kidzen e på dagis/förskola idag så jag får möjlighet att lite sova ut och bli som en ny  människa igen efter ett hårt arbets pass med mycke övertid som betyder mera resepengar;))))Idag lovade jag att vi skall åka runt på på loppisar med kidzen då jag söker dom från dagis..min lill kille har väntat hela veckan nu då jag jobbat att jag skall komma hem o vi skall ut o loppisfynda;))Där har jag en trogen loppis kompis..lill tjejen föredrar mera att va hemma.Nu skall jag ta en liten "power nap" och njuta av att vara LAT...för nu njuter jag verkligen av livet;)Ni skall också ha en skön dag och njut av vardagen man vet aldrig då det e försent..Kramizar//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar