fredag 19 april 2013

Klick läsa..klick läsa...

..alltså nu känns det som jag som jag spolat tiden måååånga år tibax;))Hittade massor med härliga bloggar om ungdomar som är au-pair i USA och kan bara känna den där härliga känslan som jag åxå hade under min tid där.Tänk vad härligt med datan.. hur lätt dett är att kommunicera från andra platser på jorden och det e bara ett klick så har du ditt inlägg på bloggen.Jag minns då som jag var au-pair  så skrev man brev,kort hem till släkt o vänner och det tog ju en evighet innan breven kom till Finland sen fick man ju vänta lika länge på svar och då hade det ju igen hänt en hel massa nya saker.Så jag ger verkligen tummen upp för denna data värld!!!Därför var det så roligt då jag var i Cali i fjol och man med ett klick kunde hålla er släkt och vänner uppdaterade  med text och bilder som man fotade och klick så hade man dom inkörda på datan och bloggen skriven och ni fick dagsfärska nyheter!Därför e det jätte skoj att sitta och läsa just bloggarna från USA au-pairerna...dagsfärska nyheter vad dom varit med om..platser dom sett o många gånger för mig bekanta platser som jag själv  åxå besökt;)Jag kan lova dessa ungdomar som är där och som trivats i sin familj att dom kommer ha ett så gott minne för livet och kanske göra  som mig..  komma att besöka landet många gånger efter det dom kommit hem.Jag fick vänner för livet av min au-pair familj..kan ännu i dessa dagar kalla mig som en familjemedlem då jag e hos dom.Som jag sagt tidigare sku det int vara så förbannat svårt  att få  "Green card"så sku jag/min family säkert i något skede ha flyttat dit (ialla fall för en tid)...but itś never too late;))Pockś och nu vaknade jag från mina drömmar...alltid roligt ibland i sina tankar och vara på snabbvisit till Californien det piggar upp vardagen att få sitta och minnas allt kul jag fått se och vara med om där.I moron skall jag berätta om var/hur jag skall fira min födelse dag....stay tuned;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar