torsdag 11 juli 2013

Trodde aldrig jag frivilligt skulle köpa dom här...

Mina super fina joggin skor <3

Lite typ så här e stilen i detta skede av mitt joggande;))


....och plötsligt är jag ägare till två par jogging skor;)))Det skulle jag ALDRIG trott om mig själv att köpa jogging skor som e i prisklass 80-100e/par (själv betalade jag betydligt mindre  för det var REA;))Nu fasen skall det börja gå/löpas...hur länge motivationen håller e ju en annan sak...men hoppas ju själv att jag håller på mer än nån vecka:))Detta borde man ju börjat med för många år sen ...men när viljan inte funnits.Det lönar sig inte börja mortionera om det inte känns bra...men vete fan hur jag plötsligt hittade ivern!!Nu e de ju  så att jag inte har något som man kallar super kondis....men försöker på mina lediga veckor gå (rask takt)3-4 ggr i veckan..och nu har jag åxå i små etapper börjat lite jogga/springa.Det va ju lika då jag slutade röka för ca 8 år sen då bestämde jag..."thats it now i´m quit" och skulle absolut inte börja röka mer..super glad att jag kunde sluta röka!!Nu hoppas jag ju åxå att jag kunde fortsätta med min NYA hobby och komma igång o få kondisen bättre och förståss vikten ner.När de pöser här o där och inget sitter bra då man e och provar kläder,pustar då man går från soffan till köket typ... så då e det nog bäst att göra något ...men då de e så förnbannat svårt att få igång motorena.Men nu känns det som jag e en liiten bit på väg...när jag till o med tycker att det e roligt att fara på sin lilla mortionsrunda....vi har ju så fin bana här var vi bor och den underbara skogsdoften då man går/joggar i skogen lyssnande på bra musik...och tänk hur billig hobby det är ..behövs inga dyra månadskort till nån tränings sal,man kan fara ut o gå/jogga när man vill(behöver inte passa tider) och sen hem i bastun o en kall dusch(inte kall öl;) efter det ..de e någo de höööni;)Tänk va härligt i höst då jag kan ..run on the beach in Cali;))Därför tror jag det går lite bättre då man har någo att se framemot ...så finns åxå viljan/motivationen på ett annat vis.Nå de är hur det känns för tillfället...sen får jag se om en tag om  jag har ork,motivation,mitt fan anamma,min sisu kvar...det återstår att se.Ni kan ju piki liite hålla tummen upp att jag orkar kämpa på.Vi skojade med en arbetskompis att nästa år springer/går (om vartannat) vi halv maraton(21km)....återstår att se ..själv vågar jag inte ännu tro på något sådant men man vet ju för fan int.Här ser ni nu hur pigg o hurtig man blir av mortion .. jag e ännu  vaken heheh...kl  e lite över 02.00.Nu blir de go natt ..för till veckoslutet blir det och ligga o lata sig i solen vid

havet ..dom har lovat just precis sådant väder jag älskar....+26 och sol!!!Great

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar