måndag 28 mars 2022

Vecka utan vardagar

 Fredagen började med att 2 av 4 for till Åland ( Mikko och Michelle) , jag körde Jaromir till skolan och och sen rusade vidare till tandläkaren. Efter det for jag och köpte mat för veckoslutet för tycker det är så skönt när allt finns hemma så jag inte  behöver rusa runt på mat avdelningen varje dag. Vilken härlig känsla att komma hem från affären och veta att jag inte har något måste på hela dagen utan gör det jag känner för.


Fick  textmeddelande om jag skulle ha kunnat komma och jobba på ett dagis nästa vecka men märkte det så sent så dom hade redan hunnit få någon dit. Det är så roligt med att bli erbjuden dessa extra arbetsdagar för det finns alltid något på min "dreamlist" som jag vill köpa/göra. Det är super att vara ledig varannan vecka och kunna ha möjlighet att jobba extra , skulle jag ha ett jobb iland så skulle det vara mycket svårare att vara inhoppare på ett annat jobb.

Många tänker säkert igen att hur orkar jag med att jobba extra då vi har rätt hektiskt ombord då Glory nu när hon är ny  och folk vill komma och se om hon blir godkänd eller ej. Som sagt jag har inget måste att ta emot extra jobb utan det är mitt eget val och då känns det helt annorlunda att nu och då vara inhoppare. Känner jag att mina krafter är slut så tackar jag vackert nej eller om jag har något annat förhinder. Men är sällan så slut att det inte skulle finnas energi för att nu och då ta emot lite extra jobb. Fast det alltid finns saker att göra här hemma på min lediga vecka så hinner jag nog med att jobba några dagar nu och då , hinner också göra roliga saker om jag vill på min lediga vecka och hinner tom sova... sjusovare som jag är.



Förra arbetspasset hade vi deadline att lägga in vårt semester önskemål och jag hittade en passlig lucka när jag ville ha den. Tänker ibland tillbaka på tiden som företagare då man nog inte hade möjlighet att tänka på semester och nu tycker jag man hela tiden får plocka in semester i kalendern. Hade semester i januari och nu har jag igen möjlighet att hålla semester och så skall jag igen i höst ha semester plus att jag är varannan vecka ledig , helt otroligt vilken lyx. Tänk sen då världen börjar öppnas och jag igen kan flyga och flaxa till mina favoritställen då är det bra med mycket ledigt.

Vi har redan kommit till söndag kväll och veckoslutet är över för denna gång och resenärerna har anlänt hem från Åland och Michelles simläger. Båda var nöjda och glada , visst var jag också glad att ha dom hemma men det märks nog i hemmet då hela familjen är samlad  dom egna tysta , lugna stunderna är över och man vet att vardagen väntar bakom hörnet. Jag sitter redan här och grämer mig över att i morgon måste släpa mig till matbutiken , släpa hem dom förbannade matkassarna  , planera den förbannade vardagsmaten och önska den förbannade vardagen välkommen.


Ibland önskade jag att man kunde svänga om vardagen och veckoslutet , att vardagen skulle vara 2 dagar och veckoslutet 5 dagar det låter väl inte så tokigt. 

Nu är det nog dags att gå och lägga mig för snart börjar jag väl fantisera att det inte mera alls behövs vardagar utan alla dagar är veckoslut...tack och god natt!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar