fredag 15 juli 2022

Dra sitt strå till stacken

 Inläggen lyser med sin frånvaro , förstår inte själv att jag hunnit blogga varje dag för inte alls så länge sen. Börjar ha hur mycket egen tid som helst nu då kidzen har sitt program och inte syns så mycket hemma mera så man tycker att jag borde hinna skriva hur mycket som helst. På jobb märker jag nog att det inte finns så mycket överlopps tid , just nu är vi verkligen inne i en så intensiv och hektisk säsong. Man inte hinner göra mera än jobba , äta , sova och förstås ta foton. Uppdaterar mera Instagram just för tillfället än vad jag hinner blogga så där ser ni lite vad som är på gång i min vardag.



Vi hade säkerhets övning ombord denna vecka och fick se helikoptern på deck. Vi hann inte se då den landa.




Fast jag har fullt upp så  hinner jag nog också ha mina Netflix dagar/kvällar då jag sitter fastklistrad vid tv:n med någon bra film eller serie. Efter att jag bloggat skall jag se dom 2 sista avsnitten på serien Clickbait , igår kunde jag inte ta mig loss från denna serie utan satt till närmar 04.00 och såg. Rytmen är alltid helt åt skogen då jag kommer hem på ledigt och annars också är jag nattuggla.



Var så slut i kropp och knopp så när jag ätit frukost så la jag mig på soffan och hann se ett avsnitt av Clickbait så somnade jag igår då jag kom hem. Sov till mitt åt dagen så inte undra på att jag var pigg på natten. Plus att jag valde att åka till Ruissalo Spa för några timmar och njuta efter den hårda arbetsveckan  ett tack till mig själv att jag igen orkade ge allt denna arbetsvecka.




En del väntar på veckosluten att dom skall få nolla kropp och knopp med en flaska "Kossu"  och  jag i mitt ställen väntar så otroligt på spa, hotellnätter och resor. Kan nästan säga att det har blivit som en drog för mig , njuter så mycket av det.  Läste en ett bra inlägg om att kan resande bli som en drog och det kan det och mycket av texten passar in på mig precis.



Läs inlägget här Beroende av resor??  (inlägget är på finska ) 


Tänkte vi skulle ha firat Michelle idag då hon hade födlare igår vår  lilla "sweet sixteen" för dom kom så sent hem från Björneborg igår , men hon hade så bråttom iväg idag så jag hann knappt se skymten av henne. Det är någon "kolli" som hon dras till i Halikko.

Tänk hur åren gott snabbt, liten har blivit stor och kär. Men det är livets gång och jag är glad för hennes skulle att hon vuxit till en självständig , modig tjej vår lilla försiktiga Michelle. 


       Grattis min söta , snälla , omtänksamma , glada lilla "Lelle" , my sweet sixteen

För mig känns det bra att dom nu börjar bli självständiga och jag får äntligen tid för mina egna grejer , jag är ju ingen ungdom mera så tycker jag äntligen är  värd att  få börja göra saker jag brinner för utan dåligt samvete. 

Min familj har alltid som sagt förstått min passion av att njuta av livet och hur mycket jag än njutit av alla mina resor så har jag nog också nu som haft dåligt samvete då jag varit  ifrån familjen. Men nu är ungdomarna mer än glada att jag /Mikko rör på oss och dom får sin egen frihet och ta sitt ansvar. I morron skall vi faktiskt ut till stugan på tvåman nu när dom  klarar sig själva. Skall njuta i min äppelträds pergola på stugan.



Många i min ålder har för länge sen redan levt ett liv med att deras "småttingar" flugit ur boet, haft sin egen tid hur länge som helst och nu börjar det (äntligen) bli vår tur. Kan ärligt säga att jag verkligen ser framemot det och som ni säkert kan gissa så kommer Lissu inte få tiden lång då boet blir tomt nej tror jag kommer ha så mycket resor och hotellnätter och extra  jobb inbokat i min kalender att jag knapp ens kommer hinna se Mikko ( fniss). Nej nog skall jag ordna så att han kommer med sen på alla mina äventyr och dom lär det finna många av och ju mera vi kan börja njuta av ledigheten framöver så desto längre kommer vi bli på våra resor men det är ju nog ännu nåra år dit.

Hittade på google denna artikel som RCCL planerar och lovar att en sådan kryssning skulle varken Mikko eller jag tacka nej till. Vem vet sen då vi har tid hur länge och vart vi sen kryssar , det får tiden och plånboken utvisa.



Nu har vi en i familjen som har kvotet fullt av att resa och det är vår Jaromi, han väljer hellre att stanna hemma än att åka till Usa , resan som närmar sig med stormsteg.Han är inte lika travel addicted som sin mor, så nu måste vi se hur vi får det fixat. Vi vill ju inte att han skall vara ensam hemma då vi är over there, men nog löser det sig.

Sen skall jag nästa vecka skriva hyreskontrakt till lägenheten som äntligen får ny hyres gäst , vi fick närmare 30st förfrågningar då jag la in den på Fb sidan ( Vuokra asnunnot Turku). Tack till er alla som var intresserade både bekanta och obekanta. Så nu börjar det löpa och sen ser vi längre fram om vi på nytt lägger den till försäljning. Får vi en bra hyresgäst så fortsätter vi abolut att hyra ut den åt personen också längre.

Nu är det nog många som igen  skrapar sig i huvudet åt hon där Lissu som bara gasar på , men så länge det är sådant jag brinner för så är det hur roligt som helst. Så har redan börjat trycka in en massa roligt program i min kalender så man har en massa roligt att vänta på då sommaren övergår till höst.

Tänk vad roligt att ha möjlighet till detta och om ni någon gång hör låten "She works hard for the money" med Donna Summer på radio så kan ni tänka på mig. Tycker den passar super bra , för är det något man vill ha/göra så måste man själv dra sitt strå till stacken.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar