onsdag 23 maj 2012

Gråter inte...



....fast Finland inte kom med till finalen på lördagen(den har inte alls hört till mina favoriter).Semi final 1 var ju igår...och den firade vi långt ute i skärgården(Tunhamn)...och här kommer vi åxå fira semi 2 och ESC finalen:)Detta kommer också vara något man minns att suttit ute i en super vacker skärgård och firat eurovisionen...haft detta år "Lissun kisastudio "ute i stugan:))))Detta år var de jag och små kidzen som laddade upp inför semi1!!Det pyntades med flaggor,lite smått o gott att mumsa på o lite vin ....semi2 blir åxå lite i samma stil...men ESC final dagen kommer det att serveras "finska flaggan tårtan" som blivit en tradition varje år oberoende om finland är i final eller inte!Lite om gårdagens låtar....jag fick 5 av mina personliga favoriter med till finalen...så är nog helt nöjd....Min stor favorit Island slapp med till final...och sen e jag nog lite smått förälskad i rysslands låt...man bara blir såååå glad då man hör den....så det skall nog verkligen bli spännande att se hur det går för sverige(som hela vägen varit så förhands favvo)...kanske rentav inte tar hem segern som alla väntat.Själv tycker jag det är så synd när låtarna nuförtiden får spelas över allt så man hinner ju tröttna på dom innan finalen....och för mig har det lite gått så med sveriges låt den är så "slutspelad" att jag tror den inte mera håller sin andra plats på min personliga top5...tror kanske ryssland kommer o knipa den platsen... Irlands låt börjar mer o mer snurra i mitt huvud....så det skall verkligen bli spännande på fredag och se hur min personliga top 5 ser ut....vet int ens själv ännu :)))En av min stor favvo rök ut i går.Lettland..synd:( Det var allt om sem1....ser framemot ...semi 2 på torsdag.....Nu har vi super härlig väder här i Tunhamn..så nu skall jag ut o "catch a bruna"...skaffa mig en fin solbränna inför finalen:))))En super härlig ESC vecka my friends all over the world!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar