torsdag 3 maj 2012

Funderar.....

....vad det är som gör att jag ännu efter nästan 40 år ..ÄLSKAR Eurovision song contest!!!Det är ju förståss en stor hobby för mig som jag följer med under hela året och inte bara final kvällen:))Det har ju varit roligt att se under alla dessa år hur modärnt hela eurovisions conseptet blivit...måste väl säga så som alla säger "det va bättre förr"!!!En sak som jag ger ett stort plus ...är att många länder har börjat sjunga på sitt eget språk igen:)Det var en tid som alla sjöng på engelska för att man fick lov att framföra bidragen på engelska...Tycker att det blivit lite av den gamla goa stämningen igen då många bidrag framförs på eget lands språk!Nuförtiden har ju arenorna blivit så jätte stora så denna festival har ju blivit ett jäkla stort spektakel....men visst e det alltid lika spännande finalkvällen var man än sitter..om man sen råkar vara o se festivalen live eller hemma i min kisastudio:))Pratade med en eurovisions kompis här om dan som kommer att åka ner till Baku o se det live med ca 35 fans från Finland...Fast jag som sagt  firar hemma i år...så börjar jag verkligen längta efter ESC finaaaaalen...Mina små kidz älskar den dagen ..för då vet dom att det är familyparty i "Lissunkisastudio"..har en liten ide som snurrar på i mitt hjärnkontor...tänkte om jag på förmiddagen skulle ordna egen "kisastudio" för kidzen på dagen...då dom kunde bjuda hem några kompisar på  "lilla ESC party":)Det ska ju börjas i tid o hjärntvätta nya eurovisions fantaster...heheheh!!Man måst ju ha nån som följeslagare i framtiden då man ska iväg på ESC resor med rullatorn;)))På FB spelar jag upp mycke eurovisions musik från olika årtal...så in o lyssna flitigt....Kramis!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar