tisdag 1 maj 2012

Ny resa.....

.....en resa genom musikens värld:)))Det är också en härlig resa...och denna resa är ju inte vilken som helst utan nedräkningen för ESC(eurovision song contest)!!Kommer inte att åka till Baku,Atzerbajan och se tävlingen live i år...men vem vet...kanske man  nästa år bara har att hoppa på båten och åka över till Stockholm;))Tror den har mycket goa chanser Loreen/Euphoria.Den har ju varit förhands tippad redan från det att den spelades på första del tävlingen i Sverige!Loreen fick ESCSTATs.com  Pre-charts historiska överlägnsna vinst!!Detta e nu 12 ggr dom röstar detta...2:a blev Spanien 3:a Island(min favvo i år) 4:e Serbien  och 5:e Italien.Som sagt min favorit hittils är Islands bidrag...gillar lite stilen dom har,typ lite drag av Nightwish,Whitin temptation!Finland tror jag inte alls på i år...enligt min smak så kommer den tyvärr inte med i Finalen.I år kommer den yngsta artisten vara bara 16år(slovenien) och äldsta är 76år.."lilla mummon" från ryssland(rolig låt,kommer med i min top5)..och Englands Engelbert Humperdinck..hinner åxå bli 76 år före finalen!Temat i år är "light your fire" som kommer av landets smeknamn "Eldens land"...så den som är intresserad mycke eller lite  av ESC...så är det bara o kika in på bloggen.Denna "bloggresa" räcker lite längre än min jenkki resa....denna resa slutar 26 maj i vardagsrummet i "Lissun kisastudio"..ESCFINAL  2012:))))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar