fredag 22 november 2013

Vad planerar jag nu då....






.... jag planerar mest hela tiden.Jag har lite i sikte en ......ja va tror ni ...en ....kan ni gissa ....jo en RESA:)))En liten mysig mini semester med min kära family....inget e beställt men som sagt drömmer om att  åka i december  över till Stockholm och besöka Gamla Stan i julskrud.Suttit och googlat på bilder och det känns som att hoppa in i en sagovärld(det krävs ju helst snö för att det ska se så där mysigt ut.....men snö eller ej...så vill jag dit ändå;)Oj va den här väntan inför julen är härlig om man tar det på rätt sätt.Inget sress,inga måsten,ingen julklappshysteri....i sin egen takt pyssla,pynta,köpa en klapp eller två när man råkar hitta ,doften och förstås smaken av glögg,ljus i massor,julmusik,pepparkakor, dekorera pepparkakshus,googla runt på alla härliga julsidor...ja allt mysigt som hör julen till...oj va jag njuuuter.Om jag spolar tiden tibax då jag va företagare så fick jag kanske inte lika mycket ut av julen som nu ...för då snurrade ekorrhjulet på 110varv....nu snurrar hjulet hälften och jag har så mycket mera egen tid att göra just det jag vill...  och känner att kroppen verkligen njuter och mår bra av det;)Jaha så var en arbetsdag förbi igen och nu återstår tre dagar kvar av arbetsveckan...och va sen...jo en veckas ledighet....som skall njutas i "jul förberedelsens tecken"Nu börjar ögonen va i kors o tvärs efter en hektisk arbetsdag....så vad annat kan jag säga än Go natt allihopa!!


2 kommentarer:

  1. Skansen brukar ju ha julmarknad i början av december:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset...det hade jag inte ens tänkt på...jag vill dit NU;))

      Radera