lördag 30 november 2013

Nytt yrke,ny pyntat och ny resa... allt i samma paket;)

I moron e det dags....1 December!



Mys ljus!

Får se om kinderna börjar Blossa efter detta;))


"Lill nisse"

Min lilla prydnads gran glimmar så fint


Egen hemgjord senap!



Bordet pryds av vita tulpaner+tallkvistar

Ja om vi först börjar med att presentera mitt nya yrke..."taxichaufför";))Jag vet att det är många barnföräldrar som har samma yrke, vi kan nästan prata om att vi e dubbel arbetande;)Gårdagen gick åt att sitta bakom ratten heeela dagen...föras till skolan,handla mat,köra hem matkassarna ,ladda in dom i kylskåpet,söka kidz nr 1 ,köra till  IKEA och byta en badrumshängare(men de blev ju i alla fall hotdog,kaffe o kanelbulle;))..sen hem en timme för att efter det söka kidz nr2, köra hem,mat...glömt en sak så det blev och köra till CM igen...sen efter den ruliansen så var det dags att börja fixa inför lilla jul(som vi skall mysa idag lördag)Har bara en "taxi keikka" idag...M har ett kalas som det skall föras och hämtas ..sen efter det tar jag kväller ..och skall njuta med lilla juls bastu,julmat,lilla julspaket under granen,mys me kidzen(karln pyser iväg på lilla julsfest me sina polaren).får väl säga.."tacka gud för att jag har varannan vecka ledig alltid"...då hinner jag i alla fall åxå få egen tid;)Men älskar och fixa i hemmet så till att jag e så mycke borta på grund av mitt jobb så har vi hemma alltid mysigt o städigt...och nu i synnerhet juletid så e det super mysigt me alla ljus och små pynt och julmusik...oj va jag njuter.Lägger in lite foton av mitt julpynt här på bloggen....och till sist så slipper ni ju inte ens i juletider ordet RESA;))))Nu tänker ni säkert: sluta nu för he****e jåma om dina resor...men NEJ det gör jag inte ;))))Vill ju dela med min glädje åt er andra och säker tycker många om att följa med mina resor(hoppas jag;)Och suprise de här är ju inte vilken resa som helst.. det här är typ en sådan där "måste" resa när platsen på evenemanget är så nära Finland...ja va kan de va...nå vad annars än...tadadaaaa.. EUROVISION i Danmark 2014!!!!!Nu e det då klappat och klart....ESC divan  tar sitt pick och pack och kommer att spendera en hel vecka i maj i Danmark med alla mina härliga ESC kompisar,en hel vecka med härliga Esc låtar,från fancluben fick vi köpa ESC biljett paket som innehåller semi1,semi2 och final och biljetter till alla showers andra övning...ingen dålig julklapp det här nej...men har själv slitit och svettats för att få pengar till denna julklapp;))Skulle det va så lätt som barnen har det då dom skriver sin önskelista till julgubben och vips på natten har "lillnisse"sökt önskelistan och på julen uppfylls deras önskemål(till en viss del;)Nuförtiden är önskningarna många,långa och dyra...annat va de förr....nä nu var det väl lika då vi plitade ner våra önskningar..räckte månne ens ett A fyra papper till då:)Nu förtiden skulle väl en liten lapp räcka till...på min skulle det stå..."Önskar 13 miljoner Lottovinst;))Ja mina kära vänner,bloggvänner,ovänner(finns inte:))..nu skall jag avnjuta en härlig lilla juls middag....och glöggen kommer till efterrätt.Massor med lilla juls kramar till hela bunten ute i vida världen...från mig här i Åbo!!
Lillajulsbordet dukat;)

2 kommentarer:

  1. Va fint du har fixat:) Har nog väntat att få höra att du far ti Denmark, e ju så nära. Mysig lilla jul till er alla :) Gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gun ..och glad lilla jul till dig med:)Jepp nu kan jag jubla Denmark here I come;)

      Radera