måndag 4 november 2013

Safe home...

Uppe bland molnen!
Saknanden e stor:(
Mycket fin text!

Älskar att resa:)
Hemma i Finland!
in Finland.Är inte rädd för att flyga men visst tänker man ju en hel del då man sätter sig i flyget att allt kan ju hända.Men om man inte vågar flyga så slipper man heller inte dit som man vill.Vi hade ju tur som slapp iväg i god tid från LAX(ofta e ju planen försenade) för 1,5 timme efter att vi lämnat LAX på terminal 4 så var där en sk "pimpom" typ som hade kommit till terminal 3 och skjuta...tyvärr var det en som dog och flera skadade+att dom stängde terminalen och en massa flyg inställda.Vi hörde om det då vi bytte flyg i New York..och läste om det då vi kom hem..men som sagt blir man för mycket att tänka på vad allt som kan hända så då skulle man ju inte våga resa.Jag e så djupt in i kropp och själ en för evigt traveller och I love to travel...så detta stoppar inte mig.Väntar redan på nästa resa till USA...inte länge kvar så blir det countdown;)Måste erkänna att nu känns det verkligen i kroppen att jag e så förbannat lycklig ....har alltid älskat att resa och NU så kan jag äntligen unna mig(familjen) resor som jag annars bara drömt om:)Ja som sagt hemma igen och får gå igenom en jobbig jetlag...men som tur finns det data som man kan surfa runt  på natten då man INTE kan sova;)Roligt att se kidzen igen....men konstigt nog som jag säker sagt förut hur hastigt vardagen kommer ifatt dig efter du varit på semester...de e nästa så att du öppnar dörren till hemmet och så börjar du se runt på alla vardagsmåsten som du måste ta itu med:( Det e nog nästan jobbigare det än jetlag;)))Sen e ju vädret sådant som inte jag vill ha ..saknar ju den klarblåa himlen och sol!Men jag får ju va glad att jag har möjlighet och kunna fara och tanka sol och värme nu och då så jag klarar den här förbannade vintern.Som en min kompis sa(hon e från sverige)  borta bra hemma bäst..och därför valde att med sin familj flytta från USA till trygga Sverige...och nu och då åka till Cali och tanka sol!!För måste nog medge(hur USA älskare jag än är) så skulle det nog vara jäkligt tufft och ha en vardag dag..och så har vi nog ännu tryggt här i Finland fast det nog här också händer en massa.Måndag i antågande och ikväll bär det iväg på jobb efter en härlig tre veckors semester... så är det en vecka jobb och så har jag  igen ledig vecka ,så int kan jag klaga!!Hann till och med nu före jobb dekorera med mina fina Halloween saker som jag köpte i USA och inte många veckor kvar så e de dags för lite julpyntas...the time is running so fast;)
På väg hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar