måndag 16 juni 2014

Envishet,mycket jobb,svett,tårar,skatteåterbäring = Drömresan!!

Är uppe på dröm molnen!
Man skall alltid drömma stort...alltid blir inte drömmen uppfylld ...men kanske någon av drömmarna!!
vart skall jag resa??
Där är hela receptet hur jag gjort för att snart slippa iväg på min Drömresa.Nu som sagt blir det min första drömresa av fem...jag har alltså fem ställen som jag absolut vill besöka i mitt liv och om tre månader bär det iväg på den första.En drömresa kostar mycket pengar och den kan du inte bara planeras så där över en natt...jo visst om man vunnit på lotto så kan man fast göra alla sina drömresor på en gång.Nåja ..jag har fått kämpa för denna resa...fått lämna mycket kvar på butikshyllorna som jag kanske velat köpa men som jag hellre lämnat kvar och lagt pengarna på spar till min resa.Jobbat jobbat jobbat så svetten sprutat och funderar huhu e det värt de här.....men jo det har ABSOLUT varit värt varenda slit för att få ihop pengarna.Det kom ett  e- mejl åt mig i mars 2013 (ca 1 år sedan) reklam om en resa...och jag visste direkt det är nu eller aldrig.. bokade direkt  och den 20 september startar min/vår resa.Sen är den 1 1/2 års långa väntan över och jag/vi skall  njuuuuuta för heeela pengen ..det lovar jag!!Små kidzen o M blev super lyckliga då jag berättade vart vi skall fara(A kommer inte med,hon har fullt upp med jobb) .... vi ser verkligen fram emot vår resa.Som jag skrivit tidigare så kommer jag blogga jätte mycket från denna resa...vill gärna dela med mig åt er som vill läsa och ni som inte vill läsa " don´t open the blog" ;)Läser själv mycket resebloggar och det är så roligt att se då folk delar med sig av sina reseäventyr.En del vet om vart vi skall fara men ni som inte vet... vart tror ni min första drömresa blir???Nu är det bara och börja gissa...kan tillägga att denna resa har jag drömt om en stor del av mitt liv.Skall ännu ha lite spänning här på bloggen ..men skall nog riktigt här i dagarna avslöja min dröm!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar