tisdag 17 juni 2014

Midsommarväder !!

Kanske de går att bygga snögubbe till midsommar ;)

Här firar jag midsommar detta år i arbetets tecken.


Jobb till midsommar = jyyros i spargrisen.
För exakt ett år (17.6.2013) sen skrev jag ett inlägg i bloggen och berättade lite smått om min drömreseplan + att jag skällde på  midsommarvädret som då åxå verkade vara lika kallt som de ser ut att bli i år.....nä hööörni hellre spara ihop lite pengar och som sagt resa bort nån stans där man får garanterat sol och värme.Det är ju förbannat lika varje år här...man väntar och väntar på värmeböjan och solen och nu e vi redan framme vid midsommar denna vecka och såg bilder att det kommit snö..det e ju förjävligt!Jag säger tur att man får jobba,de kommer jyyyros till spargrisen....behöver inte bekymra sig om man skall packa vinterhalaren med till stugan och möjligtvis också skidorna.Min family kommer med på dubbelkryssning jag hinner  ju på min lediga tid umgås med dom och ha de roligt,äta gott och mysa.Men lycka till ni alla som har planer på midsommarfirande .. som kanske rentav skall ut och tälta ...kom ihåg långkalsångerna och oljekaminen med så ni hålls varma.
Ni skall inte glömma oljekaminen hemma till midsommar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar