torsdag 19 juni 2014

Sku dom rika veta hur bra vi fattiga mår !!


Strörsta sviten ombord är ca 150 kvadrat...där skall vi INTE bo :)


Pooler pooler pooler ..me like!


Ingen liten skuta


Oj va de ser mysigt ut ..en äkta park ombord på fartyget...där ska de mysas på parkbänkarna ;)


Aqua theatre.


Amerikanarena e skeptiska så dom har inte deck nr13 på sina fartyg.




Mattimeikäläinen skall på lyxkryssning i september...oj oj sku dom där rika veta hur jag kommer att njuta av lyxen på Oasis of the Seas ;)Ja som sagt nu är då min drömresa avslöjad och jag ser verkligen fram att en hel vecka få njuta med familjen på ett av världens största kryssningsfartyg....lääääängtar.Få gotta sig med super go mat,shower både inne och ute,pooler i massor,gå gata ,en stor park ombord på fartyget,golfbana,skrinnskobana,musik....det går inte att beskriva hur lycklig jag är.Detta är ett minne för livet.Skulle ha velat göra denna kryssning i Caribien ...men nu kommer den upp till Medelhavet och gör tre kryssningar så vi tyckte det va passlig flygstrecka då kidzen kommer med.Vi blir två nätter i Barcelona ..sen checkar vi in på fartyget och skall kryssa en vecka ...med två stop Malaga och Vigo...och resan slutar uppe i Rotterdam.Så denna gång är det inte så mycket USA hysteri här på bloggen....men desto mera kryssnings hysteri....och som jag alltid säger ...det är inget tvång att läsa det jag skriver....bara låta bli att öppna bloggen.Skriver detta åt mig själv som en dagbok och åt dom som vill följa med på mina äventyr via bloggen...men ni som tror att de e nogo "Lissus skryt forum" så kan som sagt bara låta bli att läsa ;) Som jag sagt alla har möjlighet att göra precis de som jag gör ..bara börja spara om det sen tar ett år eller fem år ....men alla kan göra en drömresa.En drömresa kan fast vara att bo några nätter på ett mysigt hotell i Finland eller fast Sverige...gotta sig och lata och ha det bra.Jag som älskar att se världen kanske vill se lite mera än Helsinfors och hotell Omppu....men alla gör sina val.Lovar att göra en massa härliga inlägg och foton från Oasis of the Seas...lovar att ni får hänga med på ett super äventyr med lyx ända ut i fingertopparna.Om ni vill läsa mera om fartyget så gå in på google..de e nog inte en riktigt liten skuta jag/vi skall åka med....och det som kankse är pricken på i så är att min sambo jobbade på varvet och varit med och bygga dessa kryssare Oasis och Allure....så jag har faktiskt varit ombord på dom båda och jag vet vad som väntar oss....kommer en bli en oförglömlig vecka!En riktigt glad midsommar till er alla bloggläsare.
minigolfbana.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar