torsdag 26 juni 2014

Skor,prins och kärlek...en modern sann saga!!


Converse nr1
converse nr2


Converse nr3
Converse nr4...jag köpte många Converse och de ändrade mitt liv ..heheh!!


Det var inte sådana tofflor jag hade då jag chattade,fast jag på den tiden var singel ;)Tror nog Askungen säkert sku  ha velat ha dom !!


Bilden säger mer än tusen ord..de sa "Crash,boom,bang" och jag va kär!




De va bara Askungen som hade så lyx ;)




Vi hittade båda våra prinsar på olika vis och blev lyckliga :)
Ja tänk va livet ändrade sig för en flicka som hette Askungen då hon fick nya skor och for på bal...hon hittade sin prins och fick halva kungariket.Men int gick det så dåligt för mig heller.....jag hade på  mig ett par gamla tofflor eller kanske det var yllesockor... jag var lite modärnare än Askungen ..orkade inte fara på bal så jag satt hemma och tog lite vin och chattade....och hur gick det sen???Jo efter en vecka bestämde vi "blind date" med min chatt kompis M ...vi hade snackat  i telefon och visste inte ens hur den andra såg ut och så sku vi då ha träff :) Han kommer från Björneborg till Åbo....och det kändes som vi hade känt varandra hur länge som helst...vi hade så super roligt tillsammans och de sa bara "Crash,Boom ,Bang " som Roxette sjunger och jag visste ...Där var min prins!! Så visst va det bra att man hade gammel tofflorna på eller om de va gammel sockorna.Men efter det har jag nog investerat lite trendigare och modärnare skodon..som alla mina  härliga Converse dojor!!På den vägen är vi ännu ...9 lyckliga år,två härliga kidz,min äldsta dotter A accepterade M och nu e dom bra polare.Vi lever lyckliga i vårt  "slott" (en höghuslägenhet) och trivs toppen,vi åker inte runt i med häst och guldkärra eller nån Jaguar...nej vi har en gammal grön paketbil och en farmare :)Och istället för att rusa runt på kungabaler så älskar vi att sjunga karaoke hemma i vårt  "slott",vi älskar stugliv och ute dass..det behöver inte vara guldbytta då man skall sätta sig ner och sk**a.Så där ser ni när man minst anar så kan livet göra en total lyckoförändring.Detta var min moderna Askunge saga som är sann :) Men lovar att vi nog kände oss som Askungen och prinsen då vi senaste besökte Disneyland som  två nyförälskade turturduvor in The Magic Kingdom!!!

1 kommentar: