tisdag 21 juni 2022

Denna plats suddas aldrig ut från min bucket list

Då jag reser ensam så gör jag  sådant som jag själv tycker om och en sak förutom att gå runt i en massa affärer och shoppa så älskar jag att ligga nere på beachen. Så det hörde till mitt dagliga program sen då solen började visa sig. 








Åkte alltid via Albertssons eller Ralphs och köpte mig mig lite smått och gott att ta med mig för det finns inget mysigare än att ligga på beachen , lyssna på havets brus och ha  picknick. Som sagt då jag åker till beachen så kan jag spendera en hel dag där , min family gillar nog också att sola och simma men jag tror nog jag är ett strå vassare. Dom blir nog hastigare rastlösa. Jag till och med sover så gott då jag ligger där och solar så nog är det väl en och annan amerikanare som hört då jag ligger och snarkar .



Det är rätt svårt att simma i havet för det går en massa dyningar , ibland rätt stora vågor så man måste nog vara försiktig så man inte i misstags sugs med ut i djupet. Hos dom jag brukar bo så  har ingen pool därför vill jag spendera mycket tid nere vid havet. Då vi hela familjen varit i Californien så har jag ibland hyrt en condo där det finns både pool och jacuzzi och då blir det att spendera mycket tid där. Det är nog därför många har en egen pool ( lättare att simma där än i  havet) och sen bor många rätt långt från beachen så det är bekvämt att hoppa i egen pool.




Det började vara rätt mycket folk på beachen denna gång jag var i Californien för många ungdomar började sitt sommarlov och sen ser man nog att veckosluten lockar folk ner till beachen . Dom släpar nästan med sig hela köket och fixar mat ute och umgås , rätt mysigt tycker jag. Brukar också se i Ruissalo att det är en del familjer som har en massa godsaker med dit ,  grillar och umgås.



Är så jätte glad åt alla som kommer vara lediga på midsommar veckoslutet för dom har lovat super duper fint väder, ni skall verkligen ta vara på chansen och vara ute med vänner , äta gott , simma , basta och ALLT som hör sommaren till . Skulle jag varit ledig så skulle vi varit ute i stugan och vi skulle ha gjort just allt det där jag skrev plus att vi skulle ha åkt runt med båten  sen skulle  jag i något skede bara ha tagit mig lite egen tid och chillat i hängmattan. Men i år blir det att fira midsommaren i arbetets tecken , glad att ha ett jobb att gå till  hinner nog sen fira midsommar fast hela juni  då min arbetskarriär är slut.



I Usa firar dom ingen midsommar men skulle gärna hoppas att någon av mina kompisar någon gång vill komma till Finland , då kommer jag absolut föreslå tiden runt midsommar för nog är det som bäst här nu. Så lummigt , grönt och fint och dessa magiska ljusa sommarkvällar. I Usa blir det rätt hastigt mörkt om kvällarna och denna gång hann jag inte se någon fin solnedgång. Det är ofta mycket man missar då tiden är begränsad när man reser . Då när jag var 1 månad i Californien för något år sedan så for jag flera kvällar i veckan och såg på en massa fina solnedgångar till olika ställen. Märkte då att många gör  så att dom kommer ner till beachen just vid solnedgång och njuter av alla vackra färger och tar foton.




Många undrar kanske om jag alltid åker till samma beach och då kan jag säga som så att jag har några favorit ställen där jag vill ligga och njuta av solen , havet , värmen och platsen och som sagt en av mina absolut favoriter är Montage som jag skrivit om tidigare. Men som sagt det finns nog hur mycket fina beacher som helst att välja på ända uppifrån LA ner till San Diego , själv tycker jag att jag inte orkar köra så långa sträckor för att komma till stranden utan håller mig till dom fina beachena i området där jag brukar bo.




Men om någon är på väg till Californien så är det bara att googla för det finns att välja på allt från stora långa typiska beacher som man ser på filmer till dom lite mera mindre , intimare där man får vara lite i lugn och ro. Sen har jag skrivit förut om dessa fina långa bryggor ( läs pier) som man kan gå ut på , det rekommenderar jag då ni är där att besöka. Då får man verkligen  California vibes då man går ut på en sådan , man ser alla surffaren i vattnet , blickar in mot land och ser dom otroligt långa beachena och sen dom coola Lifeguard bilarna som kör runt. Skall i nästa inlägg visa bilder från Huntington Beach när jag var dit och träffade en kompis.



Dom bilder jag nu visar är från mitt favorit område Montage och detta ställe besöker jag ALLTID då jag är i Californien. Vet att många sett liknande bilder på bloggen förut för det blir ofta från samma vinklar jag fotar då jag besöker detta ställe.





Sen brukar jag också alltid vara in på hotellet i deras lobby då jag är här och se mig omkring , man får jätte fina bilder uppe från deras lobbybalkong. Fotot som ni ser nedanför så har jag tagit uppifrån balkongen.




Den dagen jag och Mikko  har möjlighet att vara längre i Californien då vi reser dit så skall vi spendera våra  dagar här med att sitta och njuta på våra "pensionärs bänkar" som finns utplacerade här omkring på detta vackra området. 

Tills dess så får vi njuta av våra kortare resor dit nu som då och får vara glada åt våra alla vänner som önskar oss välkomna att hälsa på hos dem.

Lovar att vi snart ses igen allihopa och dom som jag inte hann träffa nu så är först på listan nästa gång vi kommer.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar