torsdag 30 juni 2022

Tankar ny energi

Äntligen får jag säga over&out!!! Det har varit en lång , tung och framför allt en varm arbetsvecka. Vet inte senast när jag svettats så här mycket det har bara runnit. Vet i alla fall att jag gett allt och lite till. Men jag gör ju inte detta gratis , jag får faktiskt lön. 

Vi blev också bjudna på kaka denna vecka för en av vår förman gick i pension.


Bestämde mig en dag innan jag kom på ledigt att jag vill tacka mig själv med något roligt så idag när jag kom hem blev det inte den traditionella frukosten på Scandic Börs utan uppgraderade mig med att boka en hotell natt på Ruissalo Spa. Roligt att kunna tacka sig själv nu som då.

Jag jobbade på midsommaren så firade den nu i stället här på fina Ruissalo. Så kan man också göra då man måste jobba midsommarafton så firar man den lite senare och vädret var ju så otroligt fint nu då jag kom hem att detta var en super bra dag att komma hit och njuta vid havet. ( +28 grader).


Här fanns t.o.m midsommarstång.


 Det var jag och Mikko som firade i kväll för Jaromir ville inte komma med och Michelle hade sitt eget program så vi kom hit 
på tvåman . Mikko kom hem lite tidigare från jobbet och så åkte vi iväg.




Det som är super bra med detta favorit hotell är att det är så nära att komma hit ,  vi kan nämligen komma på en vardag fast Mikko skall på jobb följande dag. Bussen in till stan går riktigt utanför hotellet och så hinner han äta en god hotellfrukost innan han åker på jobb. Lite små lyx i vardagen gör gott för alla. Själv blir jag kvar på rummet och myser tills det är check ut och kommer eftet det vara en stund på Spa innan jag åker hem.



Vi har också förut  gjort så att vi checkar ut från rummet och sen blir vi efter det några timmar på Spa och det kostar inget extra. 

Varför valde jag en  torsdag ,  jo för kände att det passar perfekt efter en sådan arbestvecka som vi haft och till veckoslutet skulle det inte ha passat med hotell natt för vi åker till stugan. 

Vi skall försöka få bastu renoveringen  färdig där , Robin har varit jätte duktig att hålla i trådarna och kommit en bra bit pä väg. Nu skall vi dit och hjälpa om man orkar göra något i denna värmebölja , tror jag väljer hängmattan istället jag.

När vi kom till hotellet så for vi direkt till Spa men nu väljer vi hellre brygghäng då vädret är så här fint än att vara inomhus


.Skönt att ta en liten tupplur i solstolarna och mellan varven friska upp sig i havet.



 En sådan otroligt skön kväll med tropisk värme.En liten stund satt vi inne i jaccuzin , sen bastu och efter det for vi en stund uppe på terassen och sitta.



Var precis som man skulle varit utomlands , kl 21 var det ännu 24 grader ute. Härligt!

Vi bestämde att den här gången far vi inte till restaurangen och äta för jag hade hela arbetsveckan längtat efter sushi så vi åkte via Prisma och köpte med oss sushi . Efter Spa kvällen kastade vi oss i sängen rena, fräscha och trötta för att gotta oss.

Ni kan gissa att vi somnade gott efter en kväll som denna. Detta ger sådan otroligt härlig ny energi så jag nästa vecka orkar gasa på igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar