torsdag 12 januari 2023

Pyssel tips

Äntligen hemma och ett ordentligt fungerande nät så jag kan blogga. Blev en liten paus för jag började med mitt månad för månad 2022 inlägg som jag la på is då jag for på jobb i och med att det inte gick att ladda upp foton i bloggen. Men det är på gång så ni får snart läsa mina höjdpunkter från i fjol.

Hoppas också detta år blir händelserikt och fyllt av en massa roliga äventyr men det tror jag nog. Jag brukar nog vara bra på att hitta på en massa roliga grejer som jag/vi tycker om. Just nu är Mikko inne i en fas då han jobbar mycket  så det blir inte mycket ledig tid för honom att kunna resa. Men får vara jätte glad att han förstår min passion för att resa och att få göra det jag brinner för och har som hobby.



Har jobbat och slitit hårt för att få ihop en rese kassa så jag kan resa dit jag vill och visst skulle jag gärna ha Mikko med på mina resor men då hans ledighet är så mycket mera begränsad än min. Men nog blir det vår tid ännu då vi hinner resa tillsammans till en massa fina ställen och kanske vara lite längre på våra resor.

Nästa gång jag blir ledig så har jag bokat stugan åt oss så jag hoppas inte Mikko behöver jobba då utan att vi kan åka tillsammans dit och koppla av.




 
Sitter just nu ensam vaken och njuter i min julbubbla för julen är en av dom mysigaste tiderna och jag vill ännu inte på länge komma ut därifrån. Titta så mysig prydnads filt på soffan som  Angelica hade lagat åt mig till julklapp.


Vet att många redan börjar blicka fram mot våren men jag skall ännu njuta av snö, vinter , skida m.m

Skall faktiskt nu sent om sider visa er några saker som jag gjorde själv till julen. Det var meningen att jag skulle ha skrivit ett inlägg om mina pysselstunder men som ni ser så blev det inte av men tex "ljus" som jag gjort av träkulor kan man göra när som helts och mina små granar som jag gjorde kan ni fast göra till nästa jul.



Fattades lite träkulor så därför blev den lite osymmetrisk. Den skulle ha blivit finare om jag skulle ha börjat med 4 kulor sen 3 , 2 ,1 och trä stjärnan.



Köpte vita och svarta träkulor (finns i olika storlekar) och till  "ljusen" använde jag en vit lite grövre tråd som veka. När man limmat ihop "ljuset" så kan man fast spraymåla det och få den färgnyans som passar inredningen. 

Kanske lite pastellfärger till våren med samma färgs tulpaner , ingen dålig ide eller hur.











                      Här ser ni två olika varianter av granar med svarta kulor 



Jag kollar in en massa pyssel på nätet och har sparat en massa ideer och nu är jag på gång att prova en sak och blir den lyckad så skall jag visa den här på bloggen när den är färdig. 

Längtar så efter ett eget pyssel rum lika mycket som jag längtar efter en fin tvättstuga (kodinhoitohuone) jag som älskar att tvätta , vika fint och ha ordning och reda i skåpen. Men tyvärr kan jag inte få allt , för vill jag resa så mycket som jag gör så måste jag lämna bort något annat. Sen när kidzen någon gång hittar sina egna boende så då har vi 2 lediga rum så Mikko får ta det mindre och jag tar det större. Han får eget kontor och jag får sy/pyssel rum. Michelle skulle gärna flytta redan och få sitt eget lilla krypin men vi ser sen då hon har gymnasiet förbi vart det bär av sen.

Nu skall jag fortsätta skriva på mitt månad för månad inlägg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar