fredag 2 juni 2023

.Tillbaka

Så har vi då redan 2:a juni och som ni märker har jag haft en ordentlig "bloggtorka" om man säger så. Har inte hittat den rätta driven och orken för att skriva inlägg just nu.

 Det var rätt mycket i maj då jag hade min Usa resa (som jag nog ännu lite ska försöka berätta om) , sen var det att hoppa in i vardagen direkt då jag kom hem, det blev arbetsvecka och under min arbetsvecka var det ännu till Eurovision så hann nog inte så mycket tänka på bloggen.

Men dom brukar väl säga bättre sent än aldrig och sluta skriva har jag inte tänkt göra , så hej till er alla som tittar in nu är jag tillbaka.

Som ni märker från senaste inlägg som kom det aldrig någon fortsättning som jag lovade för hade planer att uppdatera min ESC top5 lista , skriva om pirret i kroppet inför ESC finalen med andra ord skulle mitt följande inlägg handla mycket om eurovision. Men skall se lite framöver i vilken ordning jag tar det om det först blir lite om min Usa eller dyker vi in i ESC världen men idag blir det i alla fall ingetdera av dom. 

För i morron ( lördag ) har jag fullt upp med att önska mina kidz ett trevligt sommarlov , det är dagen som säker många andra barn väntat på nämligen skolavslutning. Man minns själv då man var i skolåldern hur man väntade på den dagen och hur skön känsla det var då man veckan före avslutningen skulle börja städa klassen och pulpeterna, ta hem alla böcker o.s.v. Man visste att avslunings dagen väntade bakom hörnet och ett långt sommarlov var  framför. I alla fall kändes det så då nu tycker jag att det hinner bli juni och så har vi lika hastigt augusti.


Jaromir går ut 9:an och får sitt avgångsbetyg ( hoppas jag) , han har verkligen varit skoltrött detta sista år men hoppas det ändrar nu då han själv fått fundera på vart han vill i höst. Han har sökt till Bil linjen i Karis och El och Bygg linjen i Pargas så nu hoppas vi att han får en studie plats i höst och inte blir och hänga här hemma.

Michelle har då första året över i Pargas gymnasiet  där hon går i skola och hon fortsätter som sagt där igen på hösten. På sommaren kommer hon att jobba några veckor som siminstruktör i Kaarina simhall där hon har sin simklubb och sen får hon vila och ladda batterierna för en ny skolstart i höst.


Jag kommer köra Michelle till Pargas medan Mikko kommer fara på Jaromirs avslutning , för där är så mycket elever och det fick bara komma 1 förälder då dom inte mera är i St Olofs skolan utan dom har haft en tillfällig skola tills det någgongång i framtiden byggs ett nytt högsatdie. Så festen skall vara i Sigynsalen , lite trist då det är sista avslutningen att inte båda föräldrarna får närvara men så är det nu bara.

Jaromir skulle i morgon efter avslutningen fira med sina kompisar och jag ordnar åt Michelle och oss andra en liten överrasknings fest. Som sagt Jaromir ville inte hänga med på den festen så han blir hemma i morgon. 

Ni skall alla ha en fin dag i morgon ni  som har avslutning och ett riktigt fint sommarlov till er alla.









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar