fredag 23 juni 2023

Midsommar 2023

 Glad midsommar åt er alla. 

Själv är jag på jobb så midsommaren kommer och går om man säger så. Blir inte mycket att njuta av denna högtid då man har fullt upp med att serva våra passagerare.

Men hoppas att vi ännu i juli och augusti får njuta av sommarvärmen så nog ska jag ännu hinna njuta på någon bergsklack ute i skärgården och fira midsommaren i efterskott med sill och nypotatis.

Vi har blivit bjuda på supergod midsommarmat här ombord på Glory...allt från smörgåstårta , olika sillar , Britatårta till pepparbiff , gräddpotisar och glass med färska jordgubbar.Ostbricka och en massa sallader, grillkorv har det också funnits så inte har vi behövt gå hungriga till midsommar.

Vill man se något plus med att jobba på midsommaren så är att man inte behöver köpa någon midsommarmat , inte släpa tusen kassar till stugan och så får man sova i en sval hytt som har ac och så får man njuta av den vackra skärgården.

Men ett minus är att man inte får sova hur länge man vill för arbetet kallar kl 6 så här blir det inte sovmornar men tar igen det då jag blir ledig.

Blir knappast stugan nästa ledighet för Michelle skall vara kattvakt åt min arbestkompis lilla kattunge så vi andra är också hemma det veckoslutet.

 Men skall försöka i något skede hinna till Reposaari och Kallo här i slutet på sommaren. Det hör till att besöka dom platserna varje år. Där är så fint.

Skulle gärna bo i flytande villan när jag åker dit som finns i Reopsaari men den var dyr då redan som vi en gång bodde där 3 nätter och nu har priserna trissats upp ännu mer.Så den villan får jag nog skippa denna gång.

Kanske jag nu under lediga veckan åker ut till Kustavi ett dygn och njuter av skärgårsmiljö. Tyckte om det stället , det gav mig sk "skäri fiilis".

Sen får jag hoppas att jag också får njuta av låne stugan i Tunnhamn här framöver.

Nu skall jag säga god natt och njuta av att få sova några timmar innan klockan ringer.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar