fredag 21 juni 2013

GLAD MIDSOMMAR!!

Idag blir det att fira missis aftonen i arbetets tecken utan family...men så är livet.Skulle nog gärna suttit ute på stugan och njutit med bastu,öl,sill och nypotatis.Men i år firar jag midsommaren nästa veckoslut då jag e ledig..tror nog sillen och potisarna smakar lika gott då åxå:))Men om man tänker mååånga år tibax då det planerades många månader i förväg var midsommaren skulle firas.Ett heeelt gäng skulle iväg me båtarna,tältena sku slås upp,grillen sku tändas,ölen sku öppnas och man skulle absolut inte ha kunna tänka sig jobba det veckoslutet;))Viss va det roliga tider då och många minnen har man:)Idag skall vi bli bjudna på midsommar buffe`..inte illa...men snapsen får vänta tills nästa veckoslut.Som sagt då man jobbar så känns det nog inte som det skulle vara midsommar idag...men kan ju inte klaga på utsikten... blå himmel och blått hav.Jag får ju i alla fall vara på sjön på midsommar och har till o med kapten som kör båten:))Tänk om jag skulle ha farit till stugan så skulle jag måsta köra båten själv.Ni skall ha det så bra var än ni firar..take care//L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar