måndag 3 juni 2013

Glad och ledsen går de ihop??

Back home in Finland!

Taget från flyget..


Älskar palmer;)




Vattnet var jätte klart.


Jo det går ihop ...för just nu e jag verkligen det(glad&ledsen) helt in real life här hemma på soffan med datan i famnen!Nu undrar ni ju säkert att va fan menar hon med det där ...men jag skall ge en förklaring.Jo jag e så glad att jag haft en super härlig semestervecka med min familj(tyvärr kunde inte A vara med pga skola),jag e så glad att ha möjlighet och resa...obs:jag älskar att resa!!!Jag e så glad att jag verkligen känner mig utvilad(vardagen e snabbt i mot så i moron e jag säkert redan back in basic och så förbannat trött;)))Nå nu undrar ni varför jag då e ledsen då jag verkar vara glad...jo för innerst inne är det alltid så ledsamt att lämna ett klimat som jag älskar (sol och +30 ),blir åxå så lessen då jag vet att vardagen väntar på mig här hemma,blir lessen och lämna mina vänner i ett annat land(det e ju inte bara att ta bilen i moron och åka över på en kopp kaffe och säga hej till A och hennes familj.Är alltid glad då jag får packa väskan...men idag var jag lessen då allt skulle packas upp....kunde inte jag har fått vara några veckor till och njutit av värmen!!Men då vi landade i Helsingfors så var det ju verkligen en värmebölja som mötte oss ..HÄRLIGT..hoppas det ta vädret håller i sig.Nu skall jag smyga mig i säng och hoppas jag får tag i sömnen för som sagt jag e alltid så tu delad då jag kommer hem efter en resa ,brukar ha ännu svårare då jag kommer från USA ..för det känns så mycket mera som mitt andra "hem" att då brukar jag verkligen vara lessen ett bra tag efter att jag anlänt Finland.Så olika e vi ..en del är super lyckliga att få komma hem till hemmets lugna vrå,en del vill tibax och resa direkt:))Men nog måste jag piki liite erkänna Home sweet home;))Nu e de lite mysigt nu och sitta i hemma i soffhörnet;))Och jag behöver inte länge vara lessen för i moron e det redan lite mindre dagar till min USA resa om ca 4 månader...kan ju nästan börja nedräkningen redan ..jihoo;)))Så det börjar dra ihop sig till USA resefeber...så kom ihåg ni som inte ORK läsa min USA hysteri please don´t OPEN the blog;))))Tack ni som ville läsa om hur vår Rodhos resa var...lovar det kommer att komma massor med spännande reseinlägg ännu framöver(som det ser ut nu så blir det Danmark nästa vår och ESC..heheh  och mycke mer;)))Go natt!
Lämnade en del av mitt hjärta i Rhodos;)



1 kommentar:

  1. jaa-a, 4 mån ti usa.. om ja o sku kunna räkna ner från 4 mån. härligt!

    SvaraRadera