måndag 17 juni 2013

Jobb trallallaalaaa...

Jobbet kallar!!

Plenty of jyyyyros;)))

Drömresemål;)




Älska finska årstider..men jag får aldrig för varm.




Hehehe:)))
...de är den dagen idaaaa:))Känns helt okej att stiga ombord igen för en vecka....i synnerhet då man ser på vädret.Trist och lämna familyn för en vecka och tycker nog synd om min karl som sköter hela komersen själv i en hel vecka + att han har oregelbundna arbetstider så det är nog en hel del pusslande innan alla bitar faller på plats....men åren går snabbt och snart klarar sig kidzen att vara hemma någon timme på egenhand:))Midsommaren är i antågande med stormsteg...men som sagt vädret här i Finland är så ostadigt så det är alltid ett evigt funderande hur ser vädret ut på midsommar och  säkert blir det som förut svinkallt och blåst:((Så ni som firar midsommar ..kom i ihåg vinterjackan;)))Får ju hoppas på en värme bölja så packa med försäkerhets skull bikini var ni nu än kommer att fira..jag har midsommaren tryggad i år ...det blir arbetets tecken så jag behöver inte bry mig om vädret detta år;)Det rasslar in jyyyyros till spargrisen så no hätä..jobbar gärna...så slipper jag till soooolen och värmen:))))Har förutom USA några drömresemål som jag vill till i framtiden och till dom behövs det plenty of money...så nu är det nog att plocka undan varenda liten jyyro man har.Dessa platser skall/hoppas jag besöka i något skede av mitt liv .. Seychellerna,Maldiverna,Aruba,Fidji, Bali...och sen är det en drömresa ännu som jag alltid längtat efter och den får jag uppfylld i nästa år om allt går enligt planerna;)))Det är typ en "once in a life time"resa ..har i stort sett hela mitt vuxna liv drömt om denna resa och kanske jag gör den bara en gång...one never knows..det får tiden utvisa.Min karl blev eld och lågor då jag berättade och det föll åxå han i smaken;))Smakar det så kostar det men sparar hellre något år extra och får ihop till mitt drömresemål än tar nån sistaminuten till något ställe som inte faller mig i smaken.Berättar lite längre framöver om min drömresa!Som ni märker så har jag igen suttit och fördrivit tiden med och surffa runt på resesidor...kan de ha med detta väder att göra;)Hoppas i alla fall att midsommaren blir varm och solig för alla som har stora planer för den dagen...att ni kan sitta ute och äta den traditionella måltiden ..nypotatis och sill och en kall nubbe;)Glad Midsommar till er alla!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar