söndag 16 juni 2013

Gnällspik!!!!



Så känner jag mig idag!!

Finska sommaren!!

Idag är jag verkligen en gnällspik...e så föbannat trött på våra finska somrar....alltid likadant.Först väntar man så jäkligt mycket att det skall bli sommar.. sen då det börjar närma sig april/maj så börjar man redan gå på högvarv och längta till stugan,äta ute under blå himmel,bikini väder,solande ,solkräm,simma m.m som hör sommaren till.Efter en lång vinter så vill man ju ha sol och varmt...men va fan får man ..JO en jävla trist, KALL,blåsig och regning sommar.Med go tur är det en hel vecka sk värme bölja i Finland och de ska då föreställa vår sommar.Nä igen en gång(ni som inte orkar med Cali tjafset ..sluta läsa;))) jag LÄÄÄNGTAR till Cali så förbannat mycket och tror många andra soldyrkaren som jag verkligen längtar till andra varmare o soligare platser.Visst fan e de ju trist med sånhäna somrar.Vi är nu ute i stugan och skulle sk njuta ...tji fick vi nu sitter vi inne ser då regnet öser ner ,kidzen rastlösa till max...försöker med alla medel hitta på tidsfördriv åt dom..tur att vi har spelet Afrikas stjärna här som dom verkligen gillar o spela ..men int ork dom ju hela dan spela de;)Tur att vi åkte på semester i maj och som sagt fick njuta av solen och värmen och fortsätter detta skit trista väder hela sommaren så tröstar jag mig me det att jag får njuta av solen o värmen i oktober...men tycker ju synd om dom som inte har nån resa inplanerad och först skall igenom en regnig och kall sommar och efter det en låååång trist vinter...detta e vårt Finland:( Nu låter det som jag verkligen hatar Finland ..men visst har vi mycket bra här åxå om man tänker på vardagen osv...men tyvärr så hatar jag det finska klimatet och skulle absolut vara beredd att lämna landet för ett varmare klimat om lotto vinsten skulle komma;))Har just suttit o läst några bloggar om tjejer som studerat i Cali och nu har läsåret förbi och dom skall lämna landet....med tårar i ögonen och klump i magen skall dom lämna de härliga Cali....men som dom flesta skriver så vill dom tillbax så fort som möjligt:))Vet precis känslan och det är lika  för mig fast jag varit där massor av gånger så sitter man alltid med en tår i ögonvrån då flyget lyfter och du bara ser skymten av L.A....men som vi satt hemma o pratade så e jag ju lyckligt lottad som har bekanta där och när som helst får åka över och bo hos dem..tack till er J och S.Vem vet kanske jag nåttag i framtiden då kidzen blivit större kan stanna de fulla tre månader som man kan vara där utan visum och njuta av solen o värmen!!Det har smått diskuterats hemma att vi  i framtiden hellre kommer att spara våra semestrar till att resa och få till  nästan 99% säker sol o värme  än att ta 4 veckor semester på sommaren i Finland och få sitta men vinter jacka och paraply;)Nu var det färdig gnällt
...i kväll blir de tammifan bastu..där e det i alla fallvarmt;)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar