fredag 6 september 2013

Bara tiga och lida...

Välkommen höst!!

Har lite pyntat inför hösten;)


Härlig färg!


...måste nu inse att det finns ingen återvändo mera att få njuta av vår finska sommar...hösten kommer smygande sakta men säkert och jag får försöka va nöjd med det.Måste erkänna att hösten e på alla sätt fin och mysig..alla jäkla fina färger som naturen bjuder på helt gratis;))Sen alla mysiga kvällar med tuuuusen ljus som brinner och gör hemmet så jätte mysigt....men kylan som börjar komma med hösten och sen då jag vet att det inte räcker med denna temperaturen utan sen skall jag ännu många månader måsta gå igenom en förbannad vinter igen en gång med typ -20grader om int mer:(((En bekant skrev en bra text som jag lånade av honom och den löd så här:About Finland...here is like living in a fridge and the sad thing is that soon itś like living in a freezer with a lot of snow...I can say it in simple 3 words I DON`T LIKE!!!Så de så!!!Men som jag kankse nämnt förut i den sista kostymen som jag kommer ha på mig så finns det inga fickor(får inga jyyyros med mig i gropen;))) så därför skall jag resa så mycket jag hinner och få njuta av värmen för det e där jag hör hemma.Pratade igår med två vänner som om ett par veckor skall till Spanien(deras tredje resa detta år) och dom tyckte åxå att dom har sett i måååånga år hur våra finska somrar kan vara,dom kan va super bra men dom kan åxå vara super dåliga...så nu har dom i alla fall haft tre härliga veckor detta år med garanterad sol o värme.Håller absolut med dom...skulle aldrig ha kunnat tänka mig förut att resa utomlands från typ maj till aug...men fan nu e de andra tankar...kan bra tänka mig att resa sommartid och få garanterat sol och över +30 grader varje dag;)Smider redan planer inför nästa sommar;))Som sagt att jag har något att se framemot hjälper mig genom den här hösten och vintern...till slut måste jag väl önska (mot min vilja;)) hösten välkommen!!Ni skall alla njuta av de fina färspektaklet som naturen bjuder på !
Lingonris pryder upp min lilla mini kanna:))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar