söndag 22 september 2013

Lyxens dag-Lördag!!

Mikrofonen och sången färdig kopplade;)

Här ska det sjungas:))))


Tror säkert många nynnat till nån låt av YÖ..super pop på 80taleti Finland.


Gott goti gott gott:)


Mina kidz bakverk;)


Namsi;)


Så tycker jag man kan kalla denna lördag i vår familj...ingen behövde stiga tidigt upp för att rusa på jobb,kidzen fick sova länge,inga måsten denna dag...bara lyxa till det och göra sådant som e roligt.Fast hur börjar en sådan morron då ALLA får sova länge ...jo då e de ju en i mängden som ändå vakna före tuppen 06.30;))  J var pigg och glad och skulle gärna ha velat ha resten av familyn att stiga upp....men som tur så råkar dom visa en barnkanal(gratis) och det räddade vår moron.Han for och se på tv och vi resten fick sova några timmar till:))Skööönt!Sen då vi så småningom kom upp oss från sängen så började tjatet av kidzen..när ska vi baka muffins..och de va ju inte bara två gånger den frågan kom utan inom en timme säkert 52ggr;))Lovade dom att dom skulle få baka muffins.....nå det gick nån timme och så fick dom sin önskan uppfylld...och dom var ju mega stolta då dom fick greja på i köket och jag va ju annat än mega glad då jag fick städa efter dom;))Men visst va de ju lyxigt och fick sitta ner och njuta av deras supergoa muffins som dom bakat efter allt städande i köket.Eftermiddagen fortsatte lika lyxigt..karln for på shoppingrunda och kommer hem med ..tadaaa..karaokeutrustning..a big smile on my lips:))(vår gamla karaoke fungerar int så bra).Så efter det blev de sång o musik för heeela pengen hemma i vardagsrummet...lill killen sjöng "Gunman style" och shakade loss,tjejen sjöng en massa roliga barnvisor...och så hade ju sambon köpt med finska karaoke skivor som vi turades om att sjunga...man behöver ju inte va nån proffs för att sjunga karaoke...men försök att sitta och hålla masken då karln skulle sjunga och int har sångröst och taktsinne..skrattade så jag tänkte pissa på mig;)))Så det behöver int va så mycket som lyxar till  det och gör det roligt i en barnfamilj en lördagkväll.Kvällen avslutades att kidzen somnade pang,bums helt utmattade av allt sjungande och för mig blev det ännu lite rött innan det va dags och säga go natt(California red,vad annat..nä men det e jätte gott inte bara namnet som lockar;)M hon var så lycklig ...att hon  på måndag skulle  berätta åt hela klassen att hon bakat muffins och sjungit karaoke..så gulligt så!! Ps tycker ni ens lite om musik och att sjunga så rekomenderar jag karaoke...skitkul så här i höstmörknet;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar