torsdag 26 september 2013

I väntans tider..v 39..var till läkaren....

Int sku de va så illa att ta sig ett morron dopp där,städerskan surrar på med dammsugarn och kocken fixar frukost o jag latar i poolen..härligt o drömma;)
....alltså till sjömansläkaren och nu får man hoppas att man hålls frisk två år framåt tills nästa kontroll;))Som jag skrev tidigare ..."jag e inte gravid utan jag VÄNTAR på min resa:)))Det e roligt med lite kluriga rubriker;))))Jag lovade skriva lite om mina förberedelser inför resan och nu e de då redan vecka 39..börjar snart bli countdown på allvar...ooooj de börjar kännas pirrigt,härligt ,vemodigt(att lämna kidzen tre veckor) men ändå skönt med egen tid och en efterlängtad Mamma och Pappa semester...behövs för var och en.Man e ingen sämre förälder fast man nu och då har nån och sköta barnen och tar en paus i vardags stressen.Sen de som gör att jag nuuuu vill åka e ju det förbannade finska klimatet....det e ju för mig redan alltför kallt..hur skall jag klara vintern....oj oj snar får jag tre hela veckor njuta av värme och sol som jag ÄLSKAR så mycket.Många skrev ju på fb i somras att nu får de börja räcka denna hetta...vasse go alla som då hade varmt...njuuuut nu av den kyliga luften som börjar strömma in mot Finland...o känns de ännu inte tillräckligt kallt så lovar jag att snart kommer nog den riktiga kylan..så njut och le;))))Jag njuter och leeeeer den 14 oktober  då jag landar i L.A.Sku jag ha blivit Lotto miljonär så sku jag bli dit och ta familyn me och  njuta o le over there,köpa ett hus med havsutsikt o pool..ups kankse man inte sku ha kommit så långt med 12 miljoner i typ Bevely Hills ;))Såg på google en lyxvilla dom sålde i Beverly för 45miljoner...krävs många vinster till detta palats;)Tur att drömma inte kostar något;)Så

Snart njuter jag av palmerna o den klarblåa himlen!

Oj om jag hade råd att fixa ett sådant party åt mina vänner

Fest nere vid beachen..
mycket inför resan har jag inte hunnit uträtta annat än anteckningar vad som skall med dit och också lite kom ihåg listor vad jag ska köpa därifrån hem...och som sagt nästa lediga vecka blir det brådis...ska hinna med frissa klassträff,min karl har födlare och sen måste jag packa allt...för jag kommer hem på kvällen den 13:e från jobbet och 14.e tidigt på moronen blir de bussen mot Vanda flygfält...sen bär det av!!!

1 kommentar:

  1. tiden går fort o nu e du ju nästan påväg redan, önskar sååå att ja o sku va d, mn får fortsätta drömma ist. have fun me förberedelserna! :) kram!

    SvaraRadera