söndag 1 december 2013

1:a advent.....

Idag tände vi första ljuset här hemma..mys på högnivå!

Det blev äkta tomtegröt till frukost idag..namsi!


....här är det mys på högnivå.Tomtegröt,adventsljuset lyser,julmusiken klingar ur högtalarena och jag bloggar...någon paus från datan blir det int om det sen är påsk,midsommar,jul.... datan den får tröska på den bara:)På julafton skall jag göra ett försök att hålla datan stängd...nä nu fan lovar jag nog för mycket ,vet redan att detta löfte inte lyckas...Men so what......idag skall jag,vi,ni som har möjlighet att vara lediga försöka njuta av denna dag...ladda er akku får kommande julrusch....som antagligen börjar i moron då man öppnar ögonen.Julen kommer med stormsteg ..december månad=stressmånaden (int för mig och hoppas heller int för Dig) de e julfest1,julfest2,julfest3,skoljulfest,klubbensjulfest,djurensjulfest,marthornasjulfest,arbisjulfest......så när julafton kommer så är många så slut att ögonen knappt hålls öppna tills julgubben kommer.Jag har i alla fall allt klappat och klar....december kommer att för mig vara en fridfull väntan på julen....nästa ledighet åker vi över och njuter av julstämning i Gamla stan i Stockholm och sätter oss ner och njuter av en god doftande varm glögg.... kidzen väntar på mjuklass;))Vi åt i somras supergoa/supermega mjuklassar och nu vill dom ha likadanna...(passar bra för mig då hålls dom glada och lugna;)))....Kan ju se ganska komiskt ut om de skulle vara  snöyra och två kidz från Finland står i Gamla stan och äter mega mjukglass;))Borde dom kanske ha varsin finsk flagga i handen så svedupetterit(sorry mina vänner i sverige;) verkligen ser hur coola vi är vi från Finland......en liten snöyra  och minus grader hejdar int oss finnar  att njuta av  mjukglass en vinterdag:)))Nu allihopa...på med raggsockorna och kryp upp i soffhörnet och ni som skall på jobb i moron kan avnjuta eftermiddagen med EN alkoholfri glögg ..vi andra som e lediga i moron kan avnjuta eftermiddagen med EN flaska % glögg;))Mysig,pysig 1:a advent!!
Sån hän glögg rekomenderar jag idag åt alla!



1 kommentar: