söndag 6 april 2014

Hur gick det sen???

Min sambo har åxå börjat mortionera ..hoppas jag får mina födlar blommor så här detta år:))Bilden e googlad:)



Kan redan se mig själv på åldrinshemmet....full fart från moron till kväll!


Från och med NU skall ingenting skjutas upp..punkt och slut!!






Ja inte gick det som på Strömsö!!!Skrev ju i fjol ungefär den här tiden(tror de va i mitten på maj) att jag investerade springtossor (till och med två par tossor) och var redo på att börja ett hälsosammare liv och få min kropp i skick och hade också planer att få ner lite kilon.....ja och hur tror ni det gick ...jo int fan gick det som jag hade planerat:(( Kanske typ i tre månader åt jag hälsosamt,på jobbet var jag jag ofta ut på decket och gick och hemma var jag mycket aktiv att gå ut och gå...såg bra ut...3 kilo for jag nog ner under den tiden.Så kom hösten ...mysigt att sitta på soffan med ljus tända än att gå ut då det e ruskigt och kallt eftersom min kropp bara tål sol och värme;)))Men vet inte om det bara går att skylla på det för jag undrar om min motivation skulle ha räckt ifall jag bott utomlands där det är sol och värme varje dag.Nåja summasumarum så blev det inget av mit hälsosamma liv med den påföljden att kilon kom tibax+lite till,tyvärr!!När jag är i Californien så tycker jag det är jäkligt härligt och skönt och gå,jogga nere vid beachen och höra vågornas brus...tyvärr finns inte dessa stränder här så man måste göra så gott man kan av det man har.....och nu jääävlar annamma så MÅSTE det lyckas.Ser hur många lyckas nog borde ju jag åxå klara det.I alla fall vi jag ge ett STORT tack åt L min sk "personal trainer" som orkar puscha på och ta mig med ut och gå,göra olika övningar och som fått mig övertalad att i moron första gången i mitt liv gå och göra träningar i ett gym!!Elixia here I come;))Kommer antagligen bli meddlem i ett gym (Go Go liikintakeskus) som ligger ganska nära där jag bor och faktiskt på allvar försöka ta mig i kragen.Vad som åxå puschar mig är att jag/vi om ett halvår skall på en av vår  drömresa  och då vill jag vara i bra trim.Det blir en  resa där man verkligen kommer att kunna glimma och glittra....jag som äääälskar bling bling;)Can´t wait...en del kanske vet vart vi är på väg men den som inte vet får tyvärr vänta ännu ett litet tag innan jag berättar om resan här på bloggen.Snart skall löparskorna på och så skall jag ut och tanka frisk luft tillsammans med en kompis...känns bra...go Lissu go!!!


1 kommentar:

  1. Klart du kommer att klara detta, bara att ställa in hjärnan och inte låta sig tänka på att det är jobbigt. Mitt mantra blev; det är skönt att träna, det är inte jobbigt, så här 19 kilo senare är jag supernöjd med min insats.

    SvaraRadera