tisdag 29 april 2014

Let´s the journey begin.....


Min resa kan börja ...Copenhagen soon I´m there;)


Så såg logot ut då jag började följa med eurovision ca 1974!!

Logo modell 2014

Lycka till Finland..hoppas på finalplats!!
......nu börjar min resa mot Köpenhamn,Danmark och EUROVISION!!!Kommer  att flyga till Köpenhamn den 5:e maj,men det är mycket som händer före det... från sk "början till slut".Så nu alla ESC fans,icke ESC fans  men som annars bara är intresserad av eurovision,vänner,bekanta,alla ni som är liiite nyfikna på min ESC hysteri,också ovänner får följa med denna sida (om jag har några sådana;).......men ni som HATAR eurovision öppna för guds skull inte min blogg på ca två veckor ......för nu kör vi.... det blir EUROVISION för heeeela pengen!!Ni kommer som sagt att få följa med hur ESC Divan (jag) kommer att förbereda  resan till Danmark,hur jag kommer att ha det en vecka i Köpenhamn och också inlägg då jag  sitter hemma på soffan efter en hel veckas eurovisions yra med glitter och glamour!!Det ni.....så nu har ni tidsfördriv ifall ni råkar ha tiden lång mellan varven...bara öppna min blogg och läs....tackar på förhand alla ni som följer med mig på vårens höjdpunkt för oss eurovisions fans....Eurovision Song Contes!!!Okej vi tar det från start....biljetterna bokar vi fans redan typ i oktober,sen börjar man flitigt följa med olika länders uttagning av bidraget som skall representera egna landet,ungefär i febr/mars har alla valt sina bidrag och då börjar vi fans flitigt lyssna på låtarna ,ha våra egna diskussions forum för att lite höra med dom andra vad dom tycker om låtarna för detta års tävling,sen börjar man ju planera ESC dressen som man skall ha på sig (roligt med alla fansen, hur duktiga vi är på att verkligen satsa på kläder som representerar landet vi kommer från.)Skall försöka få massor med foton :) Sen i april börjar man ju så gott som ha sina favoritlåtar klara och kan ju alla (nästan) utantill!!Sen innan finalen har jag min personliga Top5 lista på dom låtar JAG gillar,sen brukar jag ibland skriva upp den låten jag tror skall vinna.I år kommer det vara svårt..ingen låt som speciellt sticker ut i mängden.Tillsvidare e mina favvon ...Ryssland,Slovenien,Israel,Polen börjar stiga högre upp på min top fem lista,England,Sverige igen börjar dala lite neråt....men tillsvidare gillar jag mest Ryssland av dessa....men som sagt allt kan hända.Min slutgiltiga top5 lista har jag klar den 9:e maj då jag vet vilka gott till finalen av mina favvon.Ni vill ju säkert åxå veta vad jag gillar vårt eget bidrag "Something better" med Softengine....jag säger så här inte min favvo,tror inte den klarar sig...men hoppas och vill att den kommer till final :) Sen undrar ni säkert varför en esc fan sitter uppe ännu den här tiden(mitt i natten) jo det är genomgång av esc låtarna och det är det nu varje dag tills finalen!!Men nu önskar jag er go natt och go moron åt dom som snart skall på jobb och har tidig väckning!!Kram/Lissunkisastudio.....Let´s the journey begin!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar