torsdag 7 juli 2016

I en liten fiskestuga.

Skall berätta om en liten söt fiskestuga som ligger i en super fin skärgård...vi skall till ytrre skärgården ..ända ut till Tunhamn.
Min pappa har hyrt denna lilla stuga i långt över trettio år...och här har jag spenderat många somrar då jag var ung.Sen kom ju den fasen i livet då stugliv var bara skit och man ville ju absolut inte ett ända veckoslut sitta långt ute på en holm utan sina vänner.

Så det blev en lång paus då man hellre valde party veckoslut och vänner istället för att sitta här med mamsen och papsen.Men jag har alltid haft ett gott hjärta till denna plats och den har alltid funnits djupt inne i mitt hjärta fast jag många år var borta härifrån.

På äldre dar fanns det ingen tvekan vart jag ville åka på somrarna ...jo till Tunhamn...till den lilla gulliga fiskestugan.Ända problemet är att vi har en annan stuga som vi också brukar försöka hinna fara till på somrarna så det blir lite tårta på tårta med två platser att vara på .Det blir som sagt för mycket ...hinner inte njuta på något dera ställen ..ett evigt packas hit och dit plus att det skall vara dubbelt upp av allt då man håller till på två ställen.

Från Bergön har jag många goa fina minnen och där har jag varit ända sen jag var riktigt liten men ändå känner jag att jag hör mera hemma på Tunhamn...skärgården här ute är så otroligt fin....sådana otroligt fina holmar att åka runt till.
Sen går det ju så smidigt att komma ut hit med förbindelsebåten.

Sen är det ju så kul att träffa dom fastboende människorna här ute som jag så gott som känt hela mitt liv...har faktiskt varit ut nån vinter hit och hälsat på.Kommit ut med svävaren på isen och fått bo hos dom ...härligt att också få uppleva denna skärgård vinter tid.

Ända problemet som jag säkert skrivit om är att stugan är  pytteliten och passlig för typ två ....men idag är vi 5 personer här så vi har verkligen fått fundera hur vi skall sova då det inte finns tillräckligt med sängplatser....men finns det hjärterum så finns det stjärterum...sen är det ju en byggnad som jag verkligen saknar här och det är bastu....älskar att basta.Men annars finns här inget att klaga på utan här är en massa fina bergsklackar där jag bara kan sätta ner mig och njuta...så skall det vara då man är ledig ...bara kunna koppla av och göra ingenting om man inte vill.Skall knäppa lite bilder av vår lilla söta fiskestuga och skriva ett inlägg.

Pricken på i var kvällens färspektakel som vi kunde sitta och njuta av i köksfönstret för ute blåste det så tusan och var kall ,typisk Finska sommar!!
Men hur kallt och blåsigt det än är så är nog solnedgångar något jag aldrig får för mycket av.Njut mina läsaren lika mycket som jag gör...vasse go..kolla vilket färgspektakel.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar