torsdag 13 december 2012

Kan inte leva...





..utan stearinljus!Har alltid tyckt jätte mycket om att bränna ljus i alla färger ,storlekar ,med doft ,utan doft..m.m.Har lyktor lite här o där med ljus i ..det blir en så mysig stämning;)Så min katt och mina  kidz har sen små växt upp med ljus och aldrig bränt sig eller fellt omkull ljus så jag behövt ringa brandkåren(aldrig fått se dom snygga brandmännen som alla talar om;))))).Nu tog jag faktiskt fram vår brandfilt som vi har två av till och med..och var har vi dom ..jo säkert där som många andra ..nånstans långt inne i något skåp som du inte kommer ihåg...så om en sån verkligen sku behövs så skulle jag inte hittat våran ..men nu e den på ett bra ställe och berättade åxå åt kidzen att man drar i snörena och sen kommer filten ut och sen skall man prova släcka ifall det skulle börja brinna.Hoppas ju inte den behöver användas:((Har ju inom en kort tid varit på två brandkurser(som jag måste via jobbet) och verkligen fått prova på olika varianter av släckningredskap och visst e man ganska liten då du skall försöka börja släcka en lite större brand:( Nå i alla fall kommer jag alltid älska att bränna ljus och man skall verkligen respektera elden..inget att leka med...vi blir nog tvåa om den verkligen får fyr och visar var den går för.Men eld och vatten är nog min grej  och BASTU;)))))Visar lite foton från vad jag grejade med ikväll då jag fick min julklapp....Party Lites Glow ljus  som jag kommer och bli beroende av...de var kärlek från första stund...och som sagt dom e ju made in Usa;))Priset är ju lite annat än ikeas ljus ..men dom e absolut värda sitt pris..o de som e super med dom här glow e ju att hela ljuset lyser  uppifrån ända ner och inte bara uppe i toppen där de brinner;)))I löööve Party Lite....i febr/mars har jag ljus party..häng me alla som vill!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar