lördag 8 december 2012

Pepparkakshus o granar....

Min gran silver/vit


Tjejens gran ros/vit


Killens gran röd/vit





...lovade ju sätta in bilder på våra granar som nu e färdig pyntade...och alla har dom olika stilar och de e ju kul.Därför tycker jag det är så roligt med varsin gran så får man pynta dom som man vill:)Sen har vi pyntat det traditionella pepparkakshuset(köper alltid färdiga delar)...Men har lärt mig att öppna förpackningen direkt i affären ...för kom en gång hem med pepparkakshuset o delarna var i tuuusen bitar ...så blev det att köra tibax till affären o byta ut det..tur att de var affären nära vårt så jag inte behvöde köra genom hela stan!!!Så som sagt öpnna paketet för att se att delarna e hela.Mina kidz har satsat riktigt mycket på pyntande i år.....tyckte det va ganska kul att deras små leksaker åxå fick en plats runt pepparkakshuset.Min kille har ju star wars kalendern o varje dag kommer de någon liten lego pryl som får sin plats vid pepparkakshuset:))Kul grej som han kom på tycker jag...min tjej har pet shop kalender o nååååågra pet shop från förut ..så dom bor nu åxå brevid pepparkakshuset...sen pyntade hon mini granen me hårband:)))Kul o se vilken fantasi dom har:))Mitt pepparkakshus tycker jag e super fint,men de e ju inte jag som lagat det utan nån som verkligen kan sin sak:)Nu börjar de bli riktigt julmysigt här hemma...och ingen stress som säkert många andra har...någon liten julklapp skall jag ännu köpa ..men kommer mera att satsa på sådant som vi kan alla göra något tillsammans än en massa onödiga prylar i knutarna,vet ju att kidzen skulle villa säker ha maaaaassor med paket.... den gemensamma tiden med familjen e nuförtiden så begränsad så därför tycker jag själv personligen att sådana här klappar kan vara kuliga+ att man har något att se framåt sen då julen är över....här e några exempel som jag kan tänka mig...fast biljetter till Disney on Ice,en mysdag på hotell Caribia,kanske en hotellweekend me go mat o bara få lata sig...ja de finns nog massor man kan hitta på...Mys o ha de gott i väntan på julen//Kramiz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar