onsdag 2 oktober 2013

Vecka 40...oktoberfest hela månaden;)

Fest nr1

Fest nr1
Fest nr 2
Fest nr 3






Fest nr 4
Så kan jag verkligen beskriva denna månad.Fest nr 1....skall fira min sambo på lördag moron med kaffe och tårta på sängen och sjunga med högsta volym..."va e de för en da..va e de för en dag ..jo de e ingen vanlig dag för de e ju din födelseda ..hurra hurra hurra;))Kidzen har bråda tider inför lördagen med att fixa presanter och kort..idag valde dom tårtorna(blir färdigt köpta;))De blir Frödinge mudcake och Frödinge prinsesstårta till födelsedags prinsen:))Min personliga presant till honom kommer att göra han som ett litet barn på julafton..lika lycklig o glad.Kan inte ge en vink om presanten för han e ibland in o läser bloggen;))Så det om den festen....Fest nr 2 blir på samma dag men lite senare...då skall jag nämligen ut till Högsåra på frissa klassträff som ordnats av T ( jag skulle åxå vara med i fixande  av festen men av någon anledning så blev de så att T fixade festen by herself...Tack vännen:) Så de blir och snacka många glada minnen,äta,dricka,sjunag o dansa:))Oj va det ska bli roligt att se gamla goa gänget igen!!Vi blir ju inte hela klassen..men ändå rätt många....och  fest nr 3 take off från Vanda flygfält 14.10 till LAX...en fest som varar i nästan tre hela veckor.Kankse små kidzen tänker lika dant jej fest i  två(tre) veckor när "katterna (jag o M) e borta dansar råttorna på borde"...bli ompysslade och bortskämda  av mummi o ukki;)Skall skicka massor med kort åt dom för dom har så superhärliga vykort i USA...för alla olika tillfällen hittar du så härliga kort,en av min favvo butik e Hallmark;)Sist men inte minst ..fest nr 4...det råkar ju va halloween då vi är där och de skall firas på Disneyland"Mickeys Halloweenparty"...och på själva Halloween eve skall vi säker åka runt o se på alla häääärliga dekorationerna,vi kan inte parta för flyget far hem så tidigt på fredag moron efter halloween eve;)Nu börjar faktiskt resefebern stiga...de e min sista lediga vecka före jag far ..så nu måste allt fixas...far på jobb ett pass till och kommer som sagt hem på sön och på måndag e de dags då har den låååånga väntan kommit i mål och äventyret kan börja...men om man egentligen tänker så visst ha de ju gott rätt så fort för biljetten e bokad i börja av året o nu e de snart dags:)Den som väntar på något gott väntar ALDRIG för länge!!Ni kankse undrar om de aldrig dyker upp någo negativa tankar inför resan....en ända negativ sak inför resan är...tadaaa den förbannade långa flygresan..i fjol tog det mig från vår hemdörr till min "hemdörr" over there hela 26 timmar:( Men tyvärr måste jag stå ut med det då jag nu så förbannat mycket tycker om att vara där;)Sitter redan o funderar hur mina kidz kommer att orka en sådan lång flygresa när det blir aktuellt för dom att komma med....vi får väl börja öva i tid med att placera stolarna på rad och sitta stilla några timmar här hemma;)))Okej vänner och blogg vänner ..snart kan äventyret börja ...häng med på en härlig resa till Californien via denna blogg//Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar