torsdag 9 januari 2014

Genomgång av 2013...och blicken mot 2014

Hoppas ni alla får ett bra år!!
Denna hälsning är mer än guld värld.. I´m so happy;)))
En super skojig ide´...alla me!!
En liten uppiggare i regn o ruskvädret;))
Sådan himmel vill jag ha nuuuu!!
I sommar far man med ämbare och tar några "isbjörnar" efter bastun!
Nu är vi då snart inne på halva januari och har en sån super fiilis att det kanske blir pikilite roligare år än i fjol ..fast 2013 var ju för mig i alla fall ett super bra år.Mycket bollar i luften och mycke som hände och jag trivdes.Så skall det va...men jag kan nog åxå sitta bara lugnt hemma på soffan och myyysa;)Ja en liten snabb blick på vad som var bland det bästa i fjol...jag kan inte direkt sätta det i nån nummer ordning men det som jag nu minns bäst 2013 är:Jag fick ordinarie jobb på Viking Grace(tack;) Vi var på en härlig family semester till Rhodos, Var till Stockholm  på sommaren och lyssnade på ett av mina stora favvoband Gyllenetider,men det största är väl min 3 veckors semester i jenkkina+ att fick sambon övertalad att komma med nästan två veckor...kändes lite som en "hanimuuun" att  få vara på tumis (kidzen var hemma), sen skall jag ju inte glömma en super härlig frissa träff ute på Högsåra på hösten,det tar vi om i år...och då lovar jag att jag e festfixaren..men måste nog fråga lite hjälp av T som var festfixare i fjol;)Sen var vi på en lite family resa före julen till stockholm...skulle mysa av jul i Gamla stan...julpyntat och fint var det men vädret var inte så mysigt,regnade.Firade en lugn och härlig julafton hemma med familjen, Sen har jag under 2013 fått en massa nya vänner,men om man e lika pratglad som en papegoja och heter Lissu så går man inte hem från nån plats utan några nya bekantskaper;)Synd bara att jag inte hinner träffa mina vänner  oftare...men lovar att när kidzen e lite större och jag har mina veckor ledigt ..då skall jag sätta ...gaaaasen i botten";))Så om jag inte nu syns till så ofta så kommer ni nog sen me tiden säkert kanske få riktikt lejdon som jag ränner på kaffe;))Nu får vi ju va glada att det finns fb och vi kan hålla kontakt där:))Ja som sagt året 2013 var heelt tummen upp....men som sagt tror att 2014 blir båda tummarna upp.....till först så har det varit en just sådan vinter som JAG gillar ..ingen snö(tillsvidare)..tack för det..vet ju att det e trist för barn och dom som verkligen gillar vinter och snö..men som sagt jag e nöjd så här!!Jag far snart och tankar lite sol så jag klarar mig i detta mörker;))Ja året  2014 kommer som sagt att innehålla saker jag planerat ...men säkert kommer det åxå att dyka upp oplanerade grejer säkert både roliga och dåliga...allt går ju inte att planera och tur e ju det....men skall ju hoppas att året mest blir roligt:)))Jag skall i alla fall detta år förverkliga en så kallad drömresa med familjen i september(A kommer inte med fast hon nog hör till familjen;)) Kommer att blogga mycket från den resan;))Drömresa kallar jag en sådan resa som du verkligen får kämpa några år med att få ihop resepengar,en sådan resa som du kankse inte sitter och beställer huxflux på datan,en resa som jag verkligen säkert halva mitt liv drömt om och äntligen får den gjord....lovar att det känndes MEGA härligt då jag printade ut dom biljetterna...den där känslan efter att man slitit och svettats  måååånga arbetstimmar och sen kan belöna sig med en drömresa..det kan man kalla Lyckofiilis:)))Sen väntar jag ju på våran sommar(hoppas den blir solig och varm) för visst e det ju härligt i vår skärgård...sitta och njuta i en varm vedbastu och  sen ut på en bergsklippa och se på det blåa skimrande havet eller en härlig solnedgång men en "is björn" i handen.Oj oj alla flickor och pojkar vad vi har fina tider framför oss......våren och sommar på kommande  om några månader;)Önskar er alla ett super bra 2014....såg en bekant som hade lagt upp en skojig bild på fb..... pynta några glasburkar och alltid då man varit med om något rolig så skulle man skriva ner det och lägga lappen i burken och sen i slutet av året öppna och läsa:)I morron skall jag fixa min Lyckoburk och hoppas den fylls med många lappar med härlig text på!!Go natt säger nattugglan från Åbo;))
Att drömma kostar inget ...men att förverkliga dom då svider de nog i plåmsan;)))))

1 kommentar:

  1. Drömmar som blir verklighet är härliga. Full rulle hela tiden, kram Gun

    SvaraRadera