lördag 25 januari 2014

Maraton födisar+ en lycklig " Monstermom" ;)


Kalas nr 2
"DracuLaura"

Monsterhighkakan till kalas nr 1
kalas nr3 =koppla av med egen tid efter en intesiv dag
Kalas nr1
Vissa likheter hon och jag...det måste nog vara kroppen..hahahahah;)
Legokakan till kalas nr 2
Super happy..gick bättre än vad jag trodde.Idag hade jag planerat 2x födlarpartyn ala mycket kidz;)Visst var det några dagar före lite pirr i kroppen hur det skall gå ihop,stämmer timningen,har jag tillräckligta av de ena och de andra  m.m. Men ett plus med kidz paryn är att dom är ju så fulla av förväntan då dom stiger in genom dörren ..att dom absolut INTE ser att det INTE är städat före festen ..utan städningen är mera behövlig efter ett barnkalas;)Dom bryr sig nog int om de snurrar nån dammråtta nånstans i nån knut:) Sen funderar man ju lite då man ju inte e riktigt nån young mom ..hur man orkar en hel dag med tempo på fullt och huset fullt av kidz i olika etapper....men  man lyfter stolt på näsan....Int e jag nån Supermom ...men för fan jag e ju en Superwoman som klarar allt(nästan) men inte flyga som superman gjorde;))I alla fall så gick det hur bra som helst.Hade en heeel hög med lyckliga kidz som for hem efter partyt och två extra lyckliga kidz som var huvudpersoner idag + en ännu lyckligare "Monstermum" som klarade hela utmaningen mer en galant:)Tjejen hade ju Monsterhigh som tema,jag assisterade "DracuLaura";)) och för killen var det LEGO som var tema och kompisarna var glatt överraskade över tårtan:))I´m happy...tack alla mina  små domare som gokände tårtan;)Ja kalaset gick i maraton tempo..2+2 timmar och halvtimme omkastning från rosa till blått till och med det gick som smort...no problem för festfixaren Lissu;)Och nu återstår kalas nummer tre och va e de......jo MIN kväll!!!!Som innehåller bastu,nån kaller och förståss vin:))Vill ännu till slut poentera om vad min flicka sa..."mamma nästa gång vill jag ha kalas hemma igen"..nuförtiden är det inte  många som mera ordnar kalas hemma ..allt är färdigt beställt (typ Pomppis,Hopplopp m.m)och så sköter the crew om resten...tror det gör riktigt gott att fira hemma med det roliga planerande,dukande,lekar m.m. (dom var hela dagen mina hjälpredor:)Det har blivit sånt tävlande om vem som fixar och har på bästa stället kalaset.....förstår det till en del..du slipper enkelt undan...men vår family kommer och vara stenålder länge ännu och köra med gamla hederliga hemmakalasen....som sen  i något skede övergår till dom härliga hemma disco kalasen då föräldrarna INTE behövs mera  i planeringen;))Hääärliga tider och så vill jag de ska förbli!!Delar gärna lite bilder från födlar partyt!!

2 kommentarer:

  1. Nog är ett hemma kalas mycket bättre. Undrar om folk blivit lata och int orkar eller vill ställa upp för barnen, ledsamt i såna fall....Tror nog många av barnen kände lite avund för att du ordnade ett toppen kalas för barnen

    SvaraRadera
  2. Tror nog Gun lite på det där att orken inte finns...vardagen kräver ganska mycket för föräldrarna i dagens läge..tyvärr.Tror åxå att detta hemma kalas uppskattades...nu när alla har på olika ställen kalas så tror jag verkligen hemmakalasen börjar uppskattas igen(hoppas i alla fall):))

    SvaraRadera