lördag 1 februari 2014

Klick ,klick ,klick,klick!!!

Finska finalen 1.2.2014!!



Sverige deltävling 1!!!1.2.2014


Finska ESC logo


Ja i morron hinner man inte så mycket annat än att klicka från finska kanalen till svenska kanalen....jihhooo i morron avgörs det vilken låt /artist som skall åka till Köpenhamn i maj och representera Finland I Eurovision Song Contest.har tyvärr inte hunnit gå så mycket igenom våra finska bidrag..det som jag lite lyssnat så är jag igen lika besviken som årena innan...tycker INTE som sagt att konseptet UMK är bra.Men inte stressar vi finnar för att vi får med en skräp låt.....vi åker glatt till Köpenhamn ..kör hårt på scen då det är vår tur och kommer hem lika lyckliga fast låten floppade ...och väntar på nästa års UMK uttagning igen....det kallar jag kämpar glädje:)))Sverige har sin första deltävling i morron samma tid som Finland har sin UMK final...så kanalbyte kommer att gå hett i min hytt(är nämligen på jobb).Kommer att missa lite starten på grund av att jag jobbar ännu då det börjar ..men nog skall de fixa sig:)Många länder har valt sina bidrag redan och många har fullt upp att välja och vips så kommer vi snart att ha maj månad här...och jag är en av den lyckliga som i år  får va med om heeeela härliga ESC festen live,kärt återseende av mina ESC kompisar från europa och norden...alla härliga cafe´n med eurovisions music...sen har vi vårt eget EUROdisco för alla funclubs medlemmar från europa och norden....en hel vecka med BARA eurovison...oj va jag lääängtar!!(+ att i september har vi den årliga Eurovisionskryssningen från Hesa-Tallin....detta är nu 5:e året den ordnas ..men har bara hunnit på två.)Det kan jag i alla fall säga man får inte tiden lång då man har eurovision som hobby...fullt program året runt:))Må bästa låten vinna i morron..lycka till alla artister i UMK!
Årets ESC tema "Join Us":))



1 kommentar: