fredag 9 maj 2014

En regnig dag i Köpenhamn...



Regnigt i Köpenhamn


...betyder inte att man har trist...utan det betyder att man har go tid att sitta och höra genom låtarna som är i finalen och försöka få ihop min personliga top5.Det börjar luta åt det hållet att Sverige kommer och bli min nr1....hon gör ett fint framträdande,sjunger bra och låten fastnar direkt,bra jobbat Sanna.Men hon har ju en stor konkurant som flåsar henne i nacken...Conchita Wurst,Österrike som åxå vill vinna och som jag tror kommer att vinna.Låten faller mig inte i smaken...det har skrivits mycket om att den påminner om en "Bond-låt" och de gör den...men framförande och showen är det inget fel på...efter gårdagens semi2 så hade Conchita en super ,mega fint framträdande och en sån otrolig fin röst.Det var verkligen spänning i luften ända tills dom berättade den sista låten som slapp med i finalen....gissa vilket jubel...tror det säkert hördes ända hem till Finland;)Det som jag tyckte var trist var att inte Israel kom med i finalen..en av mina favoriter...men i det stället glad att vi har vårt eget land FINLAND med.Deras låt blir bättre och bättre ju mera jag hör på den ..men tyvärr ryms den inte med på min top5.Ännu så här sent byter låtarna plats på min lista ..kan inte helt bestämma mig för en del blir bara bättre och bättre ju mera jag hör på dom och dom som jag trodde var mina favoriter börjar dala ner från listan...men ikväll ska den va klar och spännande skall de bli.
Esc musik klingar i öronen ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar