fredag 30 maj 2014

Sommar = många hem !!

Den bästa tid e nu...den härligt grönskande,blommande omgivning och på kommande en härlig sommar (får man hoppas i alla fall...vill ha mycke värme och sol)Men måste också erkänna att när våren kommer så kommer nog åxå lite den där stressen krypande.....boende i många hem.Först bor jag ombord på båten en vecka och min lilla hytt skall också städas och hållas ren....sen kommer man hem till sitt hem som man också skall sköta och hålla i skick....sen som sagt brann ju min pappas kök för ett tag sen och där blir verkligen en stor remont och ansvaret faller på mig att sköta valet av inredning m.m..och inte nog med det så skall man ju hinna vara på sommarstugan också under sommaren, som är alldeles för kort här i Finland...och på stugan är där också massor att göra(önskar jag hade stuga ute på en bergsklack där man inte behövde klippa nån jäkla gräsmatta;)....och som sagt när man sååå har väntat på den härliga sommaren så  säger det vips och så är augusti här och skolorna och vardagen börjar igen!!En fördel med jobb på sjön är som sagt att jag är en vecka ledig och hinner på ett annat sätt njuta ute på stugan nu än förr då jag bara hade veckosluten lediga.Då hann man ju bara packa upp och så var det igen dags att packa ner och fara på jobb.Idag kom vi hem från stugan för i morron är det ju den stora dagen för många..skolavslutning och ett häääärligt sommarlov börjar för många..så tjejen skall få sitt betyg och sen är vi i startgroparna att hastigt hoppa i bilen,båten och stugan here we come!!!Vad är int bättre att börja sitt sommarlov...under härligt blommande äppelträd,fåglarnas kvitter,jordgubbar och en häääärlig trampolin som väntar på kidzen....Grattis M för att första skolåret är över och Grattis J som har förskolan över och blir skolelev i höst :) Många grattis till ALLA andra som börjar sommarlovet,som fått ett yrke,som blivit studenter,som fått ett sommarjobb ni skall ha en härlig sommar!!!Den blomstertid nu kommer ..med lust och färgring stor...nu nalkas juvlig sommar då gräs och gröda gror...

1 kommentar:

  1. Bästa tiden på sommaren är nog nu när all grönska just har exploderat :)

    SvaraRadera